18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Miksi kastaisit lapsesi?

08.03.2019, 15:47
Ristiäiset ovat pienen ihmisen ensimmäinen iso juhla, jolla on usein tosi iso merkitys myös lapsen lähipiirille.
Lapsi kastetaan Matteuksen kirkossa

Kun perheeseen syntyy lapsi, se mullistaa vanhempien elämän. Vauva merkitsee paljon myös lähipiirille – isovanhemmille, kummeille, ystäville ja lähisukulaisille. Ristiäisissä pienen ihmisen läheiset kokoontuvat ensimmäistä kertaa muodostamaan yhdessä turvaverkon, joka suojaa lasta läpi elämän. On ikimuistoinen hetki kokoontua yhteen viettämään vauvan ensimmäistä juhlaa, toivomaan ja rukoilemaan hänelle yhdessä hyvää.

Kastejuhla on myös mahdollisuus kerätä tukiverkostoa ympärilleen ja pyytää siunausta sekä tukea arkeen.

Kirkon uskon mukaan kaste on parasta, mitä vanhemmat voivat lapselle antaa, sillä kasteessa on kyse Jumalan rakkaudesta. Kasteessa ihminen saa omakseen Jumalan rakkauden koko elämänsä ajaksi. Hän saa kokea olevansa ihme, juuri sellaisena kuin on.

Lue lisää ristiäisistä ja katso video, jossa vanhemmat kertovat millaiset ristiäiset he järjestivät ja miksi. www.kaste.fi

Ihania vinkkejä ristiäisjärjestelyihin löydät myös täältä www.vauva.fi