06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Haagan seurakunta

Haagan seurakunnan toiminta 28.12.2021-31.1.2022 välisellä ajalla

23.12.2021, 19:58 /  päivitetty 10.01.2022, 09:38
Ajalla 28.12.2021-31.1.2022 Haagan seurakunnassa toimitaan Etelä-Suomen aluehallintoviraston asettamien rajoitusten mukaisesti, ja niitä sovelletaan seurakunnan toimintaan seuraavasti:
talvimaisemassa

Jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset ja rukoushetket pidetään. Näissä tilaisuuksissa kirkkosalissa voi olla samanaikaisesti korkeintaan 30 henkeä (ml. pappi, kanttori ja suntio). Koronapassia ei voi käyttää rajoitusten vaihtoehtona. Tilaisuuksissa vähennetään yhteislaulua minimiin ja kuorolaulua ei harjoiteta ko. aikana. Jumalanpalvelukset striimataan Haagan seurakunnan facebookissa.

Diakoniaruokailua jatketaan nykyisen, koronaturvallisen käytännön mukaisesti.

Konsertit, yhteislaulutilaisuudet ja kaikki pienryhmätoiminta keskeytetään 28.12.-31.1. välisenä aikana. Tämä koskee myös perhekerhoja, muskareita ja esikoisvauvakerhoja, samoin lähetyspiirejä, teematorstaita ja muita kokoavia tilaisuuksia.

Nuorten (2003 syntyneiden ja nuorempien) ja lasten toiminta järjestetään suunnitellusti. Niissä noudatetaan yleisiä hygieniavaatimuksia ja vältetään korkean riskin toimintaa, kuten yhteislaulua.

Iltapäiväkerho jatkaa toimintaansa kaupungin varhaiskasvatuksen kerhojen linjausten mukaisesti.

Ulkona järjestettävissä tilaisuuksissa ei ole henkilörajoituksia, mutta niissä kiinnitetään huomiota riittäviin turvaväleihin ja käytetään kasvomaskeja.

Kaikkia tilaisuuksiin osallistuvia pyydetään huolehtimaan käsihygieniasta, turvaväleistä, rokotuksista ja kasvomaskin käytöstä.

Helsingin hiippakunnan ohjeet seurakunnille