03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Haagan seurakunta

Syvenny sydänrukoukseen

Haagan seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli27.04.2024 klo 09:00 - 12:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHaagasali, Vespertie 12, 00320 Helsinki, Huopalahden kirkko, Vespertie 12, 00320 Helsinki /Kauppalankuja 7

Syvenny sydänrukoukseen – sydänrukouksen perusopetus kahtena lauantaina Huopalahden kirkolla, Haaga-salissa, 6.4. ja 27.4. klo 9–12.

Sydänrukouksen menetelmä on luotu mahdollistamaan kontemplatiivinen rukous, joka on mielen ja sydämen avautumista ajatukset, sanat ja tunteet ylittävälle Perimmäiselle Mysteerille. Tietoisuus avautuu Jumalalle, jonka tiedämme olevan lähempänä kuin hengitys, ajattelu, omat valinnat.

Menetelmän kehitti 1980-luvulla trappistimunkki Thomas Keating. Menetelmä perustuu vanhaan kristilliseen perinteeseen, jota on uudistettu nykyaikaan soveltuvaksi.

Aamupäivät sisältävät kansainvälisesti hyväksytyn opetuksen sydänrukouksesta, ja molempiin päiviin sisältyy 20 minuutin rukoushetki. Opettajana on TM, valtuutettu sydänrukouksen opettaja, psykodraama- ja bibliodraamakouluttaja Sirkku Aitolehti.

Vapaa pääsy, ei ilmoittautumista. Mukana myös Haagan seurakunnasta pappi Mari Silin.