16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Viestintä

11.03.2024, 09:39
Viestintä vastaa Helsingin seurakuntayhtymän julkisesta ja sisäisestä viestinnästä.

Viestintäyksikössä vastataan sisäisistä viestintä- ja verkkoviestintäpalveluista, tiedottamisesta medialle, seurakuntayhtymän ja intranetin etusivun uutisista sekä yhteisön graafisesta ilmeestä. Viestiämme vievät eteenpäin muun muassa pääkaupunkiseudun seurakuntien mediatoimitus, joka tuottaa yhteistä jäsenlehteä Kirkko ja kaupunkia verkkoversioineen sekä maankuulua Jouluradiota.

Toiminta-ajatus ja tehtävä

Viestintä toteuttaa omalta osaltaan Helsingin seurakuntayhtymän toiminta-ajatusta. Sen työ on toisaalta itsessään kirkon tehtävän toteuttamista, toisaalta seurakuntien ja yhtymän muiden yksiköiden työn tukemista.

Viestintä palvelee seurakuntalaisia ja muita yksityisiä ihmisiä, mediaa ja erilaisia yhteisöjä sekä seurakuntien ja seurakuntayhtymän henkilöstöä.

Viestinnän tehtävänä on:

• kertoa seurakuntien ja koko kirkon elämästä, toiminnasta ja hallinnosta
  • antaa tilaa ja mahdollisuuksia erilaisten mielipiteiden esittämiseen ja palautteen antamiseen
  • osallistua kirkossa ja yhteiskunnassa käytävään keskusteluun

Johtaminen

Helsingin seurakuntayhtymän viestintää johtaa, kehittää ja valvoo yhteinen kirkkoneuvosto. Viestinnän toimintaa johtaa viestintäpäällikkö. Hän vastaa siitä, että viestintä toteuttaa hyväksyttyä linjaa ja tehtäviä. Viestintäpäälllikön esimies on yhtymän johtaja.

Kirkko Helsingissä -yhteisöilme

Helsingin seurakunnissa ja yhteisissä työmuodoissa on käytössä Kirkko Helsingissä -yhteisöilme. Painokelpoisia tunnuksia voi tiedustella viestinnän toimistosta,
p. 09 2340 2237 tai sähköpostitise: tiedotus.helsinki@evl.fi.