20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Tietohallintopalvelut

Hallinto-osasto

03.04.2024, 11:20

Tietohallintopalvelut kehittää ja tarjoaa tieto- ja viestintätekniikan (ICT) palveluita seurakunnille ja yhteisille palveluille. Kehittäminen on toimintalähtöistä ja sen tavoitteena on tukea seurakuntia niiden perustehtävässä.

Tietohallintopalveluiden välittöminä asiakkaina ovat seurakuntien ja toimintayksiköiden henkilökunta ja vapaaehtoistyöntekijät. Helsingin seurakuntayhtymä muodostaa maan suurimpana seurakuntataloutena yhden kirkon 14 it-alueesta ja se tuottaa it-palvelut jäsenseurakunnilleen.

Tietohallintopalveluissa on kaksi palveluyksikköä. Asiantuntijapalvelut kehittää palveluita ja infrastruktuuria, ylläpitää tietoturvaa sekä tukee omistajayksiköitä hankinnoissa ja järjestelmien kehityshankkeissa. IT-tukipalvelut tuottaa lähi- ja etätuen palvelut molemmilla kotimaisilla kielillä n. 1200 käyttäjälle yli 90 toimipisteessä.

Tietohallinnon toimintaa ohjaa yhteisen kirkkoneuvoston asettama ICT-johtoryhmä. ICT-johtoryhmän puheenjohtajana toimii hallintojohtaja ja sihteerinä tietohallintopäällikkö. Jäseninä ovat yhtymän johtaja, osastojohtajat, yhteisen viestinnän edustaja sekä kirkkoherrain kokouksen valitsema kirkkoherra.