19.05. Onneksi olkoon: Emma, Emilia, Milla, Emmi, Milja, Mila, Milka, Amalia | Palaute

Sateenkaaritoiminta Helsingin seurakunnissa

29.02.2024, 10:52
Kolme nuorta juttelee ringissä ulkona

Kaikki seurakuntien toiminta on avointa kaikille. Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Sateenkaarierityistä toimintaa löydät seuraavasti:

Sateenkaarimessuja

Kallion seurakunnassa järjestetään säännöllisesti sateenkaarimessuja, raamattupiirin ja kuorotoimintaa. Voit tulla mukaan mistä päin Helsinkiä tai pääkaupunkiseutua vaan.

Ryhmiä nuorille ja nuorille aikuisille

Erityisnuorisotyö Snellu järjestää sateenkaareville ryhmiä ja leirejä

- suhderyhmiä ja -leirejä

- ryhmiä sukupuoltaan pohtiville

- nuorten transfeminiinien tapaamisia

- Haave-leirejä eli vertaistukileirejä sukupuolivähemmistöön kuuluville ja sukupuoltaan pohtiville 15–22 -vuotiaille nuorille. Seuraava Haave-leiri järjestetään 26.–28.4.2024. Lisätietoja Espoon seurakuntien sivuilta (linkki alla).

Helsinki Pride

Kirkko Helsingissä on perinteisesti mukana Helsinki Pride -ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtumassa, joka tekee tilaa sateenkaaren kaikille sävyille. Tapahtuma järjestetään vuosittain kesä-heinäkuun vaihteessa. Pääkaupunkiseudun seurakunnat tekevät Helsinki Pridessä yhteistyötä ja tuottavat tapahtumaan monipuolista ohjelmaa.

Espoon seurakuntien sateenkaaritoiminnasta löydät lisätietoja tästä.