18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute

Oletko kotona lasten kanssa ja kaipaatte muiden seuraa? - Tulkaa perhekerhoon!

06.02.2023, 14:32
Leikkiä, laulua, puuhailua, aikuisseuraa mukavassa ilmapiirissä - se on perhekerho.
Sohvalla isä ja kaksi tyttöä

Perhekerho tarjoaa kokoontumispaikan samassa elämäntilanteessa oleville perheille. Lapset ovat kerhossa yhdessä isän, äidin, mummin, vaarin tai muun lapsen läheisen seurassa.

Kerhossa on kivaa tekemistä ja yhdessäoloa niin lapsille kuin aikuisillekin. Lapselle perhekerho on turvallinen paikka harjoitella sosiaalisia taitoja ohjatussa hetkessä ja vapaassa leikissä. Loruttamalla, liikkumalla ja taiteilemalla vahvistetaan lapsen ja vanhemman välistä vuorovaikutusta.

Perhekerhossa ollaan yhdessä Pyhän äärellä. Se tarjoaa mahdollisuuden kokonaisvaltaiseen ja turvalliseen hengelliseen kokemukseen.

Perhekerhoja voi olla eri nimikkeillä, kuten perhekerho, perheolkkari, ensilapsikerho, vanhempi–lapsi-ryhmä, perhekahvila, avoin perhekerho, muskariperhekerho. Osassa seurakuntia perhekerhoja on illansuussa, jolloin kerhoon voi tulla huokaisemaan työ- ja hoitopäivän jälkeen. Voit selata seurakuntien perhekerhoja tästä.

Kerhot kokoontuvat yleensä kerran viikossa. Ne ovat maksuttomia ja kaikille avoimia yli seurakuntarajojen.

Voitte tulla ilman ennakkoilmoittautumista silloin kun teille sopii. Nähdään kirkolla!