13.05. Onneksi olkoon: Kukka, Floora | Palaute

Mielenterveys- ja päihdetyö

06.10.2020, 15:46

Seurakunta tulee mielenterveys- ja päihdeongelmista kuntoutumista järjestämällä vertaistukea, virkistystä ja keskusteluapua. Toimimme yhteistyössä myös muiden alueen tahojen kanssa.

Mielenterveystyö

Arkinen elämä vaatii paljon voimia. Jaksaminen riippuu monista elämää ja mieltä kuormittavista asioista.

Henkilökohtaista keskustelua varten voit varata ajan oman alueesi diakoniatyöntekijältä.

Päihdetyö

Kun päihteet tuntuvat vievän mennessään ja sekoittavat muunkin kuin pään, tai kun olet huolissasi päihteiden käytöstä lähipiirissäsi, sinun ei tarvitse jäädä yksin. Voit etsiä uutta raittiimpaa suuntaa ja mielekästä sisältöä elämääsi yhdessä oman alueesi diakoniatyöntekijän kanssa.

Toisten ihmisten tapaaminen ja vertaistuki on tärkeää. Ostarin Onni on matalan kynnyksen kahvila, joka toimii Pihlajamäen kirkon alakerrassa (Liusketie 1). Onni on avoinna tiistaisin klo 9–11, jolloin on tarjolla aamupala 30 sentin hintaan. Muusta toiminnasta voit kysyä lisää paikan päällä.