25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Laskutusosoitteet

24.04.2023, 15:30

Laskun lähettäminen Helsingin seurakunnille

Helsingin seurakuntayhtymän 19 seurakunnalla ja yhteisillä palveluyksiköillä on yhteinen y-tunnus 0201242-7 mutta erilliset laskutusosoitteet.

• Laskumme käsitellään Kirkon palvelukeskuksen taloushallinnon järjestelmässä.
  • Osoitteet erottaa toisistaan 0037-alkuisen ovt-tunnuksen lopputarkiste, mikä tulee mainita myös kirjepostissa ja sähköpostissa lähetettävien laskujen osoitekentässä.
  • Emme maksa perintäkuluja tai viivästyskorkoja laskusta, joka puutteellisen osoitteen takia viivästyy tai ei ole mennyt perille asti.
  • Laskuun viitteeksemme merkitty tilaajan nimi, kustannuspaikka tai työalan nimi nopeuttaa laskun käsittelyä. Laskujen maksuehdon tulee olla vähintään 21 päivää.
  • Laskutusosoitteeseen ei voi lähettää laskuja, joista peritään vero tai eläkemaksu.
  • Tällöin laskutusosoite sovitaan työn tilaajan kanssa erikseen ja maksu tapahtuu palkanmaksujärjestelmän kautta. Eläkemaksuissa noudatamme Kevan ohjetta

Listaus laskutusosoitteistamme ja niihin liittyvä ohjeistus löytyy täältä.

Vastaanotamme laskut ensisijaisesti verkkolaskuina

Verkkolaskutus on nopea, edullinen ja ekologinen tapa lähettää laskuja.

Välittäjätunnus: 003703575029 (CGI/Telia)

OVT-muotoiset verkkolaskuosoitteet on listattu tänne.

Mikäli teillä ei ole mahdollisuutta lähettää verkkolaskua omasta laskutusjärjestelmästänne, voitte rekisteröityä maksuttoman toimittajaportaalin käyttäjäksi verkkosivulla.

Sivulta löytyy myös portaalin käyttöohje sekä opas tavaroiden ja palveluiden toimittajille.

Sähköpostin liitteinä skannauspalveluun lähetettävät laskut

Laskun voi lähettää sähköpostin pdf-liitteenä osoitteeseen kkr.pl5018@xbs-salo.com.

Yksi pdf-tiedosto voi sisältää yhden laskun liitteineen. Viestikenttä mieluiten tyhjä, viestejä ei lueta. Sähköpostin enimmäiskoko 5 Mb. Viesti tulee lähettää osoitteesta, joka voi vastaanottaa palauteviestit. Laskun osoitekentässä tulee näkyä tarkisteellinen ovt-tunnus.

Kirjepostissa skannauspalveluun lähetettävät paperilaskut

Paperilaskuille tarkoitettuun PL-osoitteeseen vastaanotetaan vain laskuja (ja laskuliitteitä edellyttäen, että ne ovat irrallisina mutta samassa kirjekuoressa laskun kanssa). Mahdollista muuta postia tai tavaratoimituksia ei välitetä eteenpäin eikä palauteta. Tarkistattehan tarvittaessa tavaran toimitusosoitteen tilaajalta. Laskun osoitekentässä tulee näkyä vastaanottajan tarkisteellinen ovt-tunnusmuotoa oleva verkkolaskuosoite.

Lisätiedot, kyselyt, maksumuistutukset: ostolaskut.hsrky@evl.fi

Helsingin seurakuntayhtymän talouspalvelut vastaa mielellään rahaliikenteeseen liittyviin kysymyksiin ja vastaanottaa maksumuistutukset osoitteessa ostolaskut.hsrky@evl.fi.

Laskun maksaminen Helsingin seurakunnille

Otattehan yhteyttä hyvissä ajoin ennen eräpäivää, jos teillä on huomautettavaa tai kysyttävää saamastanne laskusta.

Laskun sisältöön liittyvissä kysymyksissä pyydämme olemaan yhteydessä palvelun tuottajan yhteyshenkilöön tai laskussa näkyvään puhelinnumeroon. Myös mahdolliset maksuvapautus- tai alennuspyynnöt toimitetaan päätettäviksi palvelun tuottajalle. Huomioittehan, että seurakunta on saattanut asettaa tilaisuuden maksuvapautuspyynnöille viimeisen hakupäivän. Talouspalvelut palvelee p. 09 2340 2414 (klo 12-14.30) tai lähetä sähköpostia osoitteeseen myyntilaskut.hsrky@evl.fi mm. eräpäivien siirtoon, maksusuunnitelmiin ja liikamaksujen palautuksiin liittyvissä asioissa.

Tilaisuuksien osallistumismaksut laskutamme pääsääntöisesti verkkomaksuina samassa seurakuntien sähköisessä asiointipalvelussa, missä tilaisuuksiin ilmoittaudutaan – joko suoramaksuna ilmoittautumisen yhteydessä tai sen jälkeen, kun paikka on vahvistettu. Jos lasku joudutaan siirtämään pois asiointipalvelusta ja laskuttamaan paperilaskuna, kuluista saatetaan periä laskutuslisä, ellei erityinen syy muuta puolla. Verkkomaksuihin liittyvät tiedustelut voi lähettää os. verkkomaksut.hsrky@evl.fi

Kirkon palvelukeskus Kipa lähettää puolestamme 2 maksumuistutusta. Perintää hoitaa Intrum Oy. Jos laskunne joudutaan siirtämään perintään asti, niin laskuun lisätään viivästyskorot ja perintäkulut mutta voitte sopia Intrumin kanssa maksusuunnitelmasta.