20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Kuorosta hyvä harrastus

10.01.2023, 12:44
Seurakunnassamme toimii useita kuoroja lasten ja nuorten kuorosta ylistys- ja kamarikuoroihin. Aikuisten kuorot aloittavat viikolla 2 ja muut viikolla 3. Tule rohkeasti mukaan, laulaminen tekee hyvää!
Piirretyssä kuvassa aikuisia laulajia mustat kansiot käsissään kahdessa rivissä kuoromuodostelmassa.

Kamarikuoro Cantiamo pitää harjoituksiaan Roihuvuoren kirkossa maanantaisin klo 18.30. Kuoroon kuuluu noin 50 eri-ikäistä laulajaa, joista osa on kokeneita konkareita ja osa kuorouraansa aloittavia. Kauden ohjelmistoon kuuluu yksi suurempi teos, kuten Requiem, messu tai kantaatti, sekä runsaasti yksittäisiä, lähinnä hengellisiä lauluja. Tiedustelut eläkkeelle jouluna 2022 jääneeltä kanttori Hannele Filppulalta, p. 050 3801 499.

Chorus Marinus on Laajasalon kirkkokuoro, jonka harjoitukset pidetään Päivi Niva-Vilkon johdolla tiistaisin klo 18. Neliäänisen sekakuoron ohjelmisto koostuu klassisesta musiikista gospeliin sekä hieman haastavimmista lauluista. Kuoro esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa erilaisin kokoonpanoin: sekakuorona, "Miesyhtyeenä", kvartettina tai naiskuorona.

Chorus Marinus
Chorus Marinus esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa erilaisin kokoonpanoin.

Ylistyskuoro on naiskuoro, joka harjoittelee Laajasalon kirkossa pääsääntöisesti maanantaisin klo 17, mutta poikkeuksia on. Tiedustelut Arja Suorsa-Rannanmäki, p. 050 369 5237.

Tiistaisin klo 14 Laajasalon kirkossa harjoittelee seniori-ikäisten naiskuoro Laulunystävät. Kuoro esiintyy messuissa ja erilaisissa tilaisuuksissa esimerkiksi palvelutaloissa. Ohjelmistossa on yksi- ja kaksiäänisiä hengellisiä lauluja ja kansanlauluja. Kuoroa johtaa Päivi Niva-Vilkko.

Roihuvuoren seurakunnan aikuiskuorot esiintyvät messuissa ja seurakunnan tilaisuuksissa. Kamarikuoro Cantiamo ja Chorus Marinus ovat pitäneet useita konsertteja yhdessä ja erikseen. Kuvassa Laulunystävät.

Roihun Kaiku harjoittelee maanantaisin klo 18–19.30 Laajarannassa. Nuorten ja nuorten aikuisten kuorossa pääsee opettelemaan lauluyhtyetyyppistä laulamista ja äänenkäyttöä. Myös esiintymistä harjoitellaan. Kuoron kautta pääsee toteuttamaan erilaisia projekteja ja keikkoja niin kirkossa kuin sen ulkopuolellakin. Roihun Kaikuun saa tulla ilman kuorokokemusta, etua on halusta oppia ja sitoutua kuoron toimintaan. Kuoroa johtaa Tuuli Malve.

Lapsikuoro Kipinä harjoittelee maanantaisin klo 15.30–16.45 Laajasalon kirkolla. Kuoro koostuu eskari-ikäisistä lapsista kuudesluokkalaisiin. Ohjelmistoon kuuluu lasten kuoromusiikkia, virsiä sekä uudempia lauluja Suomesta ja muualta maailmasta. Kuoroa johtaa Tuuli Malve.