25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Kansainvälinen diakonia

23.11.2022, 15:24

Apua sinne minne muu apu ei ylety!

Esimerkkejä toiminnasta:

• rauhan ja sovinnon edistämistä
  • hätäapua kriisi-, sota- ja katastrofialueille
  • ruokaturvaa
  • hygienian kehittämistä, kuten kaivoja
  • perus- ja ammattikoulutusta
  • terveydenhuoltoa
  • ilmastonmuutoksen torjuntaa
  • ihmisoikeuksien edistämistä
  • pakolaisten kotiinpaluun turvaamista
  • hyvän hallinnon kehittämistä
  • ja paljon muuta.

Apu kanavoidaan Kirkon Ulkomaanavun ja kirkon lähetysjärjestöjen kautta niille, jotka sitä eniten tarvitsevat.

Helsingin seurakunnat rahoittavat myös Helsingin Diakonissalaitoksen koordinoimaa kummikylähanketta Romanissa, jossa tuetaan romaninaisten ja lasten arkea. Kummikylästä.

Yhteisvastuukeräys aukeaa joka helmikuu ja sen kautta kerätään varoja koko kevään ajan.

Keräys on seurakuntien kansainvälisen diakonian tärkeä toimintamuoto, jonka tuella apua on annettu yli 60 vuotta maailman vähäosaisille. Tuotosta 40 % menee kotimaiseen ja paikalliseen apuun diakoniatyön kautta tarvitseville. Loput eli 60% kohdennetaan muihin maihin.

Keräykseen voi osallistua monin tavoin. Leivo vaikkapa piirakka ja tarjoa se työpaikalla ja pidä samalla pieni keräysinfo. Mahdollisuuksia on monia. Kysy lisää alueesi seurakunnasta.

Ulkomaille apu annetaan Kirkon ulkomaanavun kautta.

Kirkkojen yhteistä ekumeenista Vastuuviikkoa vietetään joka vuosi lokakuussa

Vastuuviikon tavoitteena on nostaa esiin ihmisoikeuksia ja kirkkojen työtä ihmisoikeuksien puolesta. Vuonna 2021-2022 Vastuuviikon teemana on kohtuullisuus.

www.vastuuviikko.fi

Toisenlainen lahja - Aineettomat lahjat

Haluaisitko antaa ystävällesi tai työtoverillesi lahjan, joka ilahduttaa suuresti sen toistakin saajaa?

Kirkon Ulkomaanavun Toisenlaiset lahjaideat löydät klikkaamalla tästä.

Suomen Lähetysseuran lahjaideat löydät tästä

Jumala,

me rukoilemme,

anna meille tahtoa,