26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute

Konsertteja oratoriosta jazziin

03.05.2019, 09:58
Oratorioiden aika ei ole vielä ohi! Lauantaina 27.4. kajahtaa Kallion kirkossa Händelin Messias-oratorio. Luvassa on myös Sid Hillen ja Jukka Perkon yhteiskonsertti Two Moons.

Händelin Messias-oratorio

la 27.4. Kallion kirkossa kello 18

Vokaaliyhtye Incanto, Hiljaa Ensemble ja kamariorkesteri Refugium musicum kokoavat voimansa Georg Friedrich Händelin Messias-oratorion äärellä lauantaina Kallion kirkossa. Teos kuvaa Jeesuksen syntymää, toimintaa, kuolemaa, ylösnousemusta ja toista tulemista Vanhan testamentin profeettojen ennustusten sanoin. Konsertin johtaa Jukka Jokitalo, solisteina laulavat sopraano Tuuli Lindeberg, altto David Hackston, tenori Juho Punkeri ja basso Juhana Kotilainen. Liput 25 / 20 / 10 e kuorolaisilta, orkesterilaisilta, Ticketmasterista ja ovelta.

Virsiä helvetistä ja sen lähistöltä

su 28.4. Kannelmäen kirkossa kello 18

Teologian tohtori Kari Kuula avaa viimeisen tuomion ja kadotuksen teemoja virsikirjassamme Virrestä voimaa -illassa sunnuntaina Kannelmäen kirkossa. Yhteisveisuuta säestää Anne Myllylä, urut. Vapaa pääsy,

Punainen lanka -vappumatinea

ke 1.5. Oulunkylän kirkossa kello 16

70-luvulla perustettu legendaarinen folkyhtye Punainen lanka esiintyy Oulunkylän kirkon vappumatineassa keskiviikkona 1.5. Solisteina laulavat Eija Ahvo ja Harri Saksala, ja kanttorina toimii Mikko Helenius. Vapaa pääsy, ohjelma sekä sima- ja munkkitarjoilu 10 euroa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Two Moons: Sid Hille ja Jukka Perko

pe 3.5. Temppeliaukion kirkossa kello 15

Jukka Perko, yksi Suomen tunnetuimmista saksofonisteista, soittaa duo-improvisaatiokonsertin yhdessä pianisti Sid Hillen kanssa perjantaina 3.5. Temppeliaukion kirkossa. Two Moons -sarjan konserteissa Sid Hille soittaa duona vieraakseen kutsumansa suomalaisen instrumentalistin kanssa. Perko tunnetaan muun muassa yhtyeistään Avara ja Jazztet sekä Perko-Pyysalo Poppoosta. Konserttiin on vapaa pääsy.

Konsertin Facebook-tapahtuma

Itämeren kaikuja -kevätkonsertti

to 9.5. Helsingin tuomiokirkossa kello 19

Kamarikuoro Murtosointu järjestää kevätkonserttinsa Itämeren kaikuja torstaina 9.5. Helsingin tuomiokirkossa. Konsertti toteutetaan yhdessä virolaisen Veronika Portsmuthin kuoroakatemian konserttikuoron kanssa. Pehmeäsointisessa kokonaisuudessa kuullaan virolaista ja suomalaista kuoromusiikkia säveltäjiltä Kreek, Kuula, Körvits, Mäntyjärvi, Rautavaara, Sarapik, Sisask, Tobias, Tamberg ja Uusberg. Teoksista huokuu kaipuu yliluonnolliseen rauhaan ja valoon elämän myrskyjen keskellä. Liput 20 / 15 e verkkokaupasta sekä ovelta tuntia ennen.

Lisätietoa konsertista

Cantos Sagrados

to 9.5. Paavalinkirkossa kello 19.30

Maallinen ja hengellinen kohtaavat ja keskustelevat toistensa kanssa Kamarikuoro Auditen konsertissa Cantos Sagrados torstaina 9.5. Paavalinkirkossa. Pääteoksena kuullaan James MacMillanin Cantos Sagrados, jossa kirkollisiin teksteihin yhdistyy väkevä kuvaus Argentiinan kipeästä historiasta. Muita säveltäjiä ovat mm. Talbot, Pearsall, Dufay, La Rue ja Carissimi. Konsertin johtaa Jani Sivén. Kirkon renessanssityylisiä kuoriurkuja ja ranskalaisromanttissävyisiä lehteriurkuja soittavat Mirjam Kyrönseppä, Anni Nousiainen ja Markku Nurminen. Liput 15 / 10 euroa.

Lue lisää kamarikuoro Auditesta täältä.