25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Högbergssalen

24.05.2021, 11:28
Högbergssalen är Johannes församlings församlingssal.

Högbergssalen är centralt belägen i hjärtat av Helsingfors. Salen ligger på Högbergsgatan 10 E, andra våningen, alldeles intill Johanneskyrkan. I salen ryms ca 60 personer sittande. Högbergsalen kan bokas avgiftsfritt för dopkaffe och minnestund av medlemmar av Johannes församling. Bokningar sker via Johannes församlings pastorskansli. Salen är utrustad med flygel, skärm och högtalarsystem. I anknytning till salen finns ett välutrustat kök. Utrymmet är lättillgängligt med hiss.

För personer som INTE hör till Johannes församling kostar användandet av Högbergssalen för minnesstund eller dopkaffe enligt följande: hyra för Högbergssalen är 60€/h + moms, vaktmästarkostnaden är 20–40€/h + moms och hyra för bordduk är 10€/duk.

The Parish hall, Högbergssalen, is located near the city center at Korkeavuorenkatu 10 E, on the second floor. The room seats up to 60 people. The hall is equipped with a grand piano, a screen and a sound system. Next to the hall there is a well equipped kitchen. The space is accessible by elevator. Högbergssalen can be booked for baptism and funeral receptions without charge by members of the Johannes congregation in Helsinki. For others the rent is 60€/hour + VAT, verger charge is between 20 and 40€/hour + VAT and table cloths are 10€/piece. For a booking request, please contact the parish office (johannes.fors@evl.fi/(09) 2340 7700).