30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Koko Helsinki

Helsingin seurakuntayhtymän johtajisto

28.03.2023, 10:50
Helsingin seurakuntayhtymän johtajisto

Helsingin seurakuntayhtymän johtajiston rooli on olla operatiiviseen johtamiseen ja suunnitteluun keskittyvä yhteistyöelin, jonka tehtävänä on sopia kaikkia seurakuntayhtymän osastoja koskevista toiminnan ja talouden linjauksista, välittää ajankohtaisinformaatiota sekä tukea yhteistä johtamista. Johtajisto kokoontuu viikottain.

Johtajiston muodostavat yhtymän johtajan lisäksi seurakuntayhtymän osastojen johtajat sekä viestintäpäällikkö. Johtavien viranhaltijoiden tehtävät on määritelty yhteisen kirkkoneuvoston ohjesäännössä sekä seurakuntayhtymän hallinnon johtosäännössä. Johtosäännön mukaan johtajisto käsittelee seurakuntayhtymän käytännön toimintaan liittyviä asioita. Johtajiston päätökset kirjataan ja annetaan tiedoksi seurakuntayhtymän johtoryhmälle.

Johtajiston tehtävänä on erityisesti henkilöstöjohtamisen ja esimiestyön tukeminen, seurakuntayhtymän prosessien kehittäminen, sisäisen viestinnän suunnittelu ja toteuttaminen, resurssien suunnittelu sekä toiminnan ja talouden seuranta ja arviointi.