27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Alppilan kirkko

Piispa Irja Askolan läksiäisiä vietetään ti 31.10. alkaen klo 8 musiikkihartaudella ja päättyen klo 18 lähtömessuun

22.10.2017, 17:57 /  päivitetty 22.10.2017, 18:17

Tervetuloa saattamaan piispa Irja Askolaa eläkkeelle tiistaina 31.10.2017. Mukaan voi liittyä Helsingin tuomiokirkossa ja Alppilan kirkossa sekä striimilähetyksen kautta.

Päivä alkaa kello 8 musiikkihartaudella Tuomiokirkossa. Tekstejä lukee ylipormestari Jussi Pajunen, musiikkia esittää poikakuoro Cantores Minores Hannu Norjasen johdolla ja urkuja soittaa Harri Viitanen. Hartauden jälkeen on kahvit.

Ohjelma jatkuu puolen päivän aikaan Keskipäivän musiikkihartaudella Alppilan kirkossa, Kotkankatu 2. Tekstejä lukevat diakoni Anu Peltomäki ja pääsuntio Arto Kuronen, ja musiikkia esittävät Alppilan muskarilaiset sekä Gospel Helsinki -kuoro johtajanaan Nina Pakkanen. Hartauden jälkeen nautitaan keittolounasta.

Kello 17 on Tuomiokirkon Unioninkadun puoleisilla portailla yhteislaulutilaisuus reformaation merkkivuoden merkeissä. Virsi 170 Jumala ompi linnamme kajahtaa solisteina Jorma Elorinne, Jippu, JP Leppäluoto ja Marzi Nyman.

Lähtömessu pidetään kello 18 Tuomiokirkossa. Messussa saarnaa piispa Irja Askola. Musiikkia esittävät Kamarikuoro SonorEnsemble johtajanaan Hanna Remes sekä urkuri Anna Pulli. Messua on mahdollista seurata myös striimattuna osoitteesta class=" "
target="_blank">https://evl.fi/verkkokirkko/jumalanpalvelukset/irja-askolan-lahtomessu-31.10.2017
.

Kuva on Kirkon kuvapankista, kuvaaja Aarne Ormio