27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Pääsiäinen Vuosaaren seurakunnassa | 2024

Vuosaaren seurakunta

09.03.2024, 14:06 /  päivitetty 10.03.2024, 16:52
Vanhalla ikkunalla kukkii keltainen narsissi. Keväinen tunnelma.

Anna pääsiäisen avautua

Kutsumme sinut mukaan pääsiäisen matkalle, johon olemme valmistaneet monia elämyksiä aina hiljaisuudesta pääsiäisen iloon asti. Olet lämpimästi tervetullut mukaan! Pääsiäisvaelluksella kuljetaan pääsiäisen tapahtumissa ja tunnelmissa. Hiljaisen viikon ja pääsiäisen aikana monet hartaudet, messut ja jumalanpalvelukset puhuttelevat meitä. Kiirastorstain iltana vietetään opetuslasten ja Jeesuksen tavoin ehtoollista, ja pitkäperjantaiksi alttari verhotaan mustaan ja soittimet vaikenevat. Sen jälkeen kirkkaus tuntuu kirkkaammalta, kun pääsiäisyönä ja -aamuna valo voittaa pimeyden. Kristus on ylösnoussut!

Kristus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti, ja haudoissa oleville elämän antoi!

Vuosaaren seurakunnan pääsiäisliitteen2024 voit lukea täällä.

Pääsiäisvaellus

Kuljetaan yhdessä pääsiäisen tapahtumiin ja tunnelmiin. Sopii kaiken ikäisille. Pääsiäisvaellus Vuosaaren kirkossa tiistaina 19.3. klo 17.30.

Ihastele pääsiäisikkunaa

Kurkista pääsiäisikkunaan, joka on rakennettu Vuosaaren kirkon pääoven viereen. Ikkuna avautuu sunnuntaina 17.3. ja on katseltavissa koko pääsiäisen ajan.

Yhteisvastuukonsertti

Kuorojen Yhteisvastuukonsertti kirkossa sunnuntaina 17.3. klo 17. Gaudium, Gospelmimmit ja Discantus. Vapaa pääsy, ohjelma 10e.

Myyjäiset

Näppärät-piiri myy kodikkaita käsitöitä medialähetyksen hyväksi Vuosaaren kirkolla sunnuntaina 24.3. messun jälkeen, noin klo 12.15–14. Tule tekemään ihania löytöjä itselle tai lahjaksi. Käteismaksu.

Messut ja hartaudet

Palmusunnuntain messu kirkossa sunnuntaina 24.3. klo 11. Liturgia Elsa Sihvola, saarna Antti Pesonen, musiikki Heli Kantola.

Viikkomessu Merimieskirkolla keskiviikkona 27.3. klo 18.

Kiirastorstain viikkomessu Senioritalo Ceciliassa (Punakiventie 2) torstaina 28.3. klo 13. Kaikille avoin.

Kiirastorstain messu kirkossa torstaina 28.3. klo 18. Liturgia ja saarna Samuel Paananen, musiikki Heli Kantola. Messun lopuksi alttari riisutaan ja puetaan mustaan.

Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus kirkossa perjantaina 29.3. klo 11. Liturgia ja saarna Antti Pesonen, musiikki Heli Kantola.

Pääsiäisyön messu kirkossa lauantaina 30.3. klo 22. Liturgia Tommi Vanhanen, saarna Tiina Ahonen.

Pääsiäispäivän messu kirkossa sunnuntaina 1.3. klo 11. Liturgia Johanna Joronen, saarna Elsa Sihvola.

Toisen pääsiäispäivän messu kirkossa maanantaina 1.4. klo 11. Liturgia ja saarna Tommi Vanhanen, musiikki Heidi Korhonen-Björkman.

Messu kirkossa sunnuntaina 7.4. klo 11. Liturgia Tiina Ahonen, saarna Jussi Mäkelä.