27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Juhlatilat Oulunkylän seurakunnassa

Oulunkylän seurakunta

26.02.2024, 08:39
Helsingin seurakunnilla on käytössään juhlatiloja, joita voi vuokrata hääjuhliin sekä kaste- ja muistotilaisuuksiin. Kastejuhlien, häiden tai hautajaisten järjestäminen kirkon tiloissa on yleensä maksutonta.

Oulunkylän seurakunnalla on juhlatiloja Oulunkylän kirkossa, Maunulan kirkossa sekä Käpylän kirkossa. Juhlatilojen varaukset seurakuntatoimistosta p. 09 2340 5300, sähköposti oulunkyla.srk@evl.fi. Maunulan kirkon varauksista vastaa ruotsinkielinen Petrus församling (yhteystiedot alla).

Tilat

Linkkien takaa löytyy tarkemmat tiedot tarjolla olevista tiloista kyseisellä kirkolla.

Oulunkylän kirkko

Oulunkylän kirkon seurakuntasalissa on pöytäpaikkoja 80 hengelle. Keittiö ja 80 hengen ruoka- ja kahviastiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä.

Pienempiä tilaisuuksia on mahdollisuus järjestää Oulunkylän kirkon takkahuoneessa tai musiikkihuoneessa, jolloin on käytössä yläkerran keittiö.

Maunulan kirkko

Maunulan kirkon seurakuntasaliin mahtuu 130 henkeä. Pöytäpaikkoja on 80. Keittiö ja 80 hengen ruoka- ja kahviastiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä. Maunulan kirkon tilavaraukset: Petrus församling, p. 09 2340 7100, petrus.fors@evl.fi

Käpylän kirkko

Käpylän kirkon seurakuntasalissa on pöytäpaikkoja 60 hengelle. Keittiö ja 60 hengen ruoka- ja kahviastiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä.

Oulunkylän puukirkko

Oulunkylän puukirkko on käytettävissä kastetilaisuutta, vihkimistä ja hautaan siunaamista varten, mutta paikassa ei ole mahdollisuutta juhlien tai tarjoilujen järjestämiseen. Voit järjestää esimerkiksi kastetilaisuuden puukirkossa ja kastekahvit kotona.

Tilavuokrat

Kirkolliset toimitukset

Tilat ovat ilmaisia kirkon jäsenille seuraavissa tilaisuuksissa

• kaste
  • kastekahvit
  • vihkiminen tai avioliiton siunaaminen
  • hääjuhla
  • hautaan siunaaminen
  • muistotilaisuus

Kirkkoon kuulumattomien tilavuokrat (kirkolliset toimitukset)

Kirkkosali: siunaus arkipäivisin (ti-pe) 360 €, lauantaisin 570 €.

Seurakuntasali/muu juhlatila: muistotilaisuus 100 € / max. 6 tuntia. Ylimeneviltä tunneilta 50 € / alkava tunti.

Alle 18-vuotiaan lapsen siunauksessa ja muistotilaisuudessa ei peritä tilavuokraa riippumatta jäsenyydestä.

Vihkiminen/häät: Mikäli vihkipari kuuluu toiseen kirkkokuntaan ja vihkijä kyseisestä kirkkokunnasta, noudatamme nk. ekumeenisen vieraanvaraisuuden periaatetta. Tilasta ei veloiteta vuokraa 1 h osalta. Ylimeneviltä tunneilta 50 €/alkava tunti. Suntio on paikalla, mutta vihkipari vastaa itse musiikista. Juhlatilasta peritään tuntiperusteinen vuokra (50€/tunti)

Siviilivihkimisiä ei toimiteta seurakunnan kirkoissa.

Syntymä- ja merkkipäivät, valmistujaisjuhlat ja muut perhejuhlat

Tällaisiin juhliin on mahdollista varata tiloja ainoastaan arkipäivisin. Viikonloppuisin tilat ovat kirkollisten toimitusten käytössä (kaste, häät, hautajaiset).

Helsinkiläisen evankelis-luterilaisen seurakunnan jäsen 20 €/tunti.

Ei kirkkoon kuuluva 50 €/tunti.

Taloyhtiöiden kokoukset ja muu ammatillinen toiminta

50 €/tunti

Helsingin kaupunki ja kolmannen sektorin ei-kaupallinen toiminta

Maksuton 4 ensimmäisen tunnin osalta. Tämän jälkeen 20 €/tunti.

Yhteistyötahojen tilankäyttö

Maksuton, tilankäyttösopimus tehdään erikseen.

Konsertit

Hinta sovitaan erikseen.

Muut maksut

Peruutusmaksu, kun varaus peruttu viimeistään edellisenä päivänä klo 12: ei maksua

Peruutusmaksu, mikäli varausta ei ole peruttu lainkaan tai se on tehty klo 12 jälkeen edellisenä päivänä: 50 €

Siivousmaksu, mikäli tilaa ei ole siistitty käytön jäljiltä sopimuksen mukaisesti: 50 €

Yleistä tilaisuuksien järjestämisestä seurakunnan tiloissa

Lämpimästi tervetuloa järjestämään tilaisuutta seurakunnan tiloihin!

Tämä ohje koskee esimerkiksi kastekahvien tai muistotilaisuuden järjestämistä seurakuntasalissa tai muissa kahvitustiloissa

Tilaa voi tulla valmistelemaan varausajan alkaessa (yleensä tunti ennen tilaisuuden alkua), ja sen tulisi olla siivottu varausajan päättyessä. Tilan varaaja vastaa järjestelyistä, tarjoilujen laittamisesta sekä tilan loppusiivouksesta ja astioiden tiskauksesta. Suntio neuvoo ja opastaa tarvittaessa esim. keittiölaitteiden käytössä.

Jääkaappitilaa on käytettävissä ruuille.

Kukkamaljakoita ja kynttilänjalkoja saa lainata.

Kaikki ”kuluvat” tarvikkeet, esim. servetit, kynttilät, kahvi jne. tuodaan itse.

Seurakunta tarjoaa pöytäliinan tarjoilupöytään. Muihin pöytiin pöytäliinat pitää tuoda itse, mikäli haluaa liinat.

Tiloissa on lapsille syöttötuoleja.

Tiloja saa järjestellä haluamallaan tavalla, kun palauttaa lopuksi kalusteet alkuperäiseen järjestykseen.

Loppusiivousohjeet:

• kalusteet paikalleen
  • astioiden tiskaus ja laittaminen paikalleen
  • käytettyjen laitteiden pesu (esim. kahvinkeitin)
  • keittiön tasojen pyyhkiminen
  • pöytien pyyhkiminen