03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Hyvän toivon kappeli

Hyvän toivon kappelia voi varata perhejuhlia varten

Tuomiokirkkoseurakunta

22.03.2024, 09:22
Hyvän toivon kappeli on moderni kirkkotila Jätkäsaaressa, jota rakennetaan Helsingin lounaiskärkeen osaksi kantakaupunkia. Avomeren äärellä oleva alue on antanut osansa myös kirkkotilan nimeen, jonka juuret löytyvät myöskin avomeren äärellä olevan Etelä-Afrikan eteläisimpänä niemenä pidetystä kärjestä Hyväntoivonniemestä. Jätkäsaari on lähellä satamia, jotka vievät ja tuovat ihmisiä nopeasti Tallinnaan ja Pietariin.
Hyvän toivon kappeli Jätkäsaaressa

Hyvän toivon kappeli tarjoaa kodinomaiset tilat seurakuntalaisille. Kappelia pidetään auki vapaaehtoisvoimin ja toiminnan ympärille onkin rakentunut aktiivinen ja tiivis seurakuntayhteisö. Hyvän toivon kappelissa järjestetään seurakuntatoimintaa eri-ikäisille viikoittain.

Aukioloajat ja varaukset

Kappeli on avoinna päivittäin sekä tilaisuuksien yhteydessä. Aukioloajoista saa lisätietoja Hyvän toivon kappelin suntiolta p. 09 2340 6125 tai kirkkoherranvirastosta p. 09 2340 6100. Virasto on avoinna ma-ti klo 9-15, ke klo 12-17 ja to-pe klo 9-12 ja palvelee myös sähköpostitse tilavaraukset.tuomiokirkkosrk@evl.fi

Hyvän toivon kappeli juhlatilana

Perusidealtaan Hyvän toivon kappeli noudattelee nykyaikaiselle seurakuntatoiminnalle tyypillistä monitoimilinjaa. Kappelisalin kanssa samasta rakennusta löytyy useita muita pienempiä tiloja, joita voidaan käyttää erilaisten seurakuntatilaisuuksien ja perhejuhlien järjestämiseen.

Hyvän toivon kappelissa voidaan pitää erilaisia perhejuhlia. Kappelin sekä seurakuntasalin voi varata muistotilaisuutta varten. Hautaan siunaaminen tulee kuitenkin toimittaa muussa kirkossa tai kappelissa.

Hyvän toivon kappeli jakautuu kirkkosalin lisäksi useampaan pienempään tilaan, joilla myös on meriaiheiset nimet.

Kappelisali

Kappelisalissa on istumapaikkoja 115 henkilölle. Salista löytyy siirrettävä näyttö ja flyygeli. Kappelisalin yhteydessä on seurakuntasali ja ruokapaikkoja 72 henkilölle. Kappelisali on jaettavissa väliseinällä.

Pasaati

Pasaatissa on paikkoja 15 henkilölle. Toimitusten ja juhlien yhteydessä lisätilaa tuodaan liittämällä Ankkuri-tila yhteen Pasaatin kanssa. Tällöin paikkoja on n. 30 henkilölle. Kokouksia ja muita vastaavia tilaisuuksia varten Pasaatin voi varata ilman Ankkuria. Tilassa on astiasto tarjoiluja varten 30 henkilölle.

Ankkuri

Ankkurissa on paikkoja 15 henkilölle. Tilaa voi vuokrata erilaisten ryhmien käyttöön myös ilman Pasaatia. Perjantaisin Ankkuri-tila on varattavissa Kliffa.fi-palvelun kautta. Ankkurilla ei ole omaa keittiötä ja astiastoa, joten mahdollisuutta tarjoilujen järjestämiseen Ankkurissa ei valitettavasti ole.

Simpukka

Simpukka-tila on pääasiassa seurakunnan kasvatuksen käytössä ja tilassa järjestetäänkin viikoittain erilaisia kerhoja perheille. Tilaa ei voi varata itsenäisesti, mutta yhdessä Pasaatin kanssa se on mahdollista. Simpukassa ei voi ruokailla.

Tilojen vuokrat

Hyvän toivon kappelin kappelisalin aloitusvuokra on 250€ ja se kattaa ensimmäiset 4 tuntia. Tämän ylittävältä ajalta vuokra on 35€/alkava tunti. Hinnat sisältävät 24% alv.

Hyvän toivon kappelin Pasaati- ja Ankkuri-tilojen aloitusvuokra on yhteensä 200€ ja se kattaa ensimmäiset 4 tuntia. Tämän ylittävältä ajalta vuokra on 35€/alkava tunti. Hinnat sisältävät 24% alv.

Simpukka-tila on mahdollista vuokrata Pasaatin varauksen yhteydessä. Pasaati- ja Simpukka-tilan aloitusvuokra on yhteensä on 200€.

Toimituksiin liittyvien kahvitusten (mm. kaste, häät, konfirmaatio) järjestäminen on ilmaista Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan jäsenille ensimmäisten 6 tunnin ajalta. Mahdollinen tämän ylittävä aika maksaa 35€/tunti.

Saapuminen ja pysäköinti

Hyvän toivon kappelissa ei ole pysäköintitilaa autoille. Lisää pysäköintitilaa löytyy kadunvarsilta, joiden parkkipaikat ovat maksullisia. Kappelille pääsee hyvin julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Helsingin seudun liikenteen reittioppaasta