27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Koko Helsinki

Lasten pääsiäinen Helsingin seurakunnissa: askartelua, puuhapäivää, nukketeatteria

19.03.2024, 15:18
Lähikuvassa lapsi joka katsoo vierellään olevaa aikuista. Aikuisen kädessä sivellin. Teksti Iloitse.

Pääsiäinen lähestyy ja sehän tietää monenmoista kivaa tapahtumaa Helsingin seurakunnissa lapsille ja lapsenmielisille. Monilla kirkoilla pääsee askartelemaan vaikkapa virpomisvitsoja ja esimerkiksi Puistolassa ja Viikissä on luvassa pääsiäiskivaa. Eri puolilla kaupunkia on lapsille omia pääsiäiskirkkohetkiä, kirkkoseikkailuja ja nukketeatteria.

Tapahtumia on jo hyvissä ajoin ennen pääsiäistä. Lähtekää mukaan vaikka koko perheen voimin virittäytymään kirkkovuoden suuren juhlan tunnelmaan!

Pääsiäisen puuhapäivä 20.3. klo 17-20 Töölön kirkolla. Tule koristelemaan virpomisoksa ja kylvä pääsiäisruohoa, kuule pääsiäisen kertomus, laula minimuskarissa ja nauti iltapalaa. Klo 18 ehtoollishetki kirkkosalissa. Mukana Olarin seurakunnan lapsikuoro Päivi Hakomäen johdolla. Tapahtuma on maksuton, mutta voit halutessasi tukea nuoria osallistumalla Yhteisvastuukeräykseen.

Haagassa lasten pienet pääsiäisvaellukset 19.-22.3.

Puuhamessu su 31.3. klo 12 Meilahden kirkossa. Puuhamessu on toiminnallinen, kaikenikäisille sopiva messu. Messussa lauletaan lasten virsiä. Messun jälkeen askartelua, pääsiäismunien etsintää ja kirkkokahvit.

Voit selata muita tapahtumia tarkemmin tästä: