20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Perhekerhosta löytyi yhteisöllisyys

22.01.2020, 21:47 /  päivitetty 22.01.2020, 22:26
Minna Intke-Hernandez on todellinen perhekerhoilun konkari, sillä hän on käynyt lastensa kanssa perhekerhossa jo vuodesta 2012 lähtien – ja yhä vielä kerho kutsuu tiistaisin.
Perhekerholaiset Viktor ja Minna iloisissa tunnelmissa.

Minna Intke-Hernandez on todellinen perhekerhoilun konkari, sillä hän on käynyt lastensa kanssa perhekerhossa jo vuodesta 2012 lähtien. Ensimmäisen kerran hän tuli mukaan esikoisensa kanssa, sittemmin kerhoilusta ovat päässeet iloitsemaan kaikki perheen lapset. – Aluksi tulin mukaan perhekerhoon sen yhteisöllisyyden ja seurakuntayhteyden vuoksi. Kerhosta löytyi mahtava porukka, ystävystyimme, ja joidenkin kanssa pidämme yhteyttä yhä vieläkin. Meistä oli myös arjen apua toisillemme, jos joku tarvitsi lastenhoitoapua, sitä sai aina, kertoo Minna. – Perhekerhovuodet ovat olleet hyviä aikoja. Itse asiassa niin hyviä, että kun palasin pari vuotta sitten töihin, halusin järjestää työaikani niin, että yhä vielä tiistaisin pääsemme mukaan perhekerhoon.

– Perhekerhossa mukavia juttuja ovat myös lasten kaverit ja ryhmätoiminta. Sekä tietysti se musiikkihetki, ja välipala! Onhan se mukavaa, kun saa istahtaa valmiiseen pöytään, ja vielä mukavassa seurassa, Minna naurahtaa.

Perhekerholaiset Viktor ja Minna iloisissa tunnelmissa.
Perhekerholaiset Viktor ja Minna Intke-Hernandez.

Perhekerhon lisäksi perheelle tutuksi ovat tulleet myös päiväkerhot, ja nyt esikoisen jo kasvettua isommaksi myös kouluikäisten junnutoiminta. – Seurakunnan toiminta tarjoaa hienon polun, toiminnalle on aina jatkoa, Minna sanoo. – Nyt meillä jo odotetaan, että tulevaisuudessa päästään itse myös ohjaamaan toimintaa, vaikka kerhoja tai isoseksi. Kunhan muutama vuosi vielä vierähtää ja ikää karttuu, on sinnekin leppoisa tulla, kun tilat ja ihmiset ovat tuttuja.

Lue lisää perhekerhosta: Perhekerhossa on aina orkesteri paikalla ja mukavaa menoa yhdessä

Lelujen keskellä perhekerhon ohjaajat Päivi ja Siina.
Perhekerhon ohjaajat Päivi Lindberg ja Siina Parkkinen.