25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Vuosaaren kirkko

Hyvää tekevien Lionsien ja seurakunnan ilta Vuosaaren kirkolla

05.04.2022, 13:27
Seurakunnassa on aktiivisten Lions Clubien yhteistyöstä iloittu suuresti. Järjestimme keskiviikkona 30.3.2022 yhteistyössä illan, jossa tutustuimme vielä entistä paremmin toisiimme ja toimintaamme. Kiitos kaikesta hyvästä Lions Club Helsinki Vuosaari, Soihdut ja Pro Cultura!
Vuosaaren kirkossa ihmisiä jotka istuvat kirkon penkissä. Etualalla kaksi työntekijää puhuu mikrofoniin.

Hyvää tekevien Lionsien ja seurakunnan ilta Vuosaaren kirkolla

Vuosaaren alueella toimivat Lions Clubit tekevät vuosittain paljon hyvää alueella asuvien hyväksi. Yhteistyötä on tehty vahvasti myös Vuosaaren seurakunnan kanssa, jonka diakonian välityksellä on jaettu moniin vähävaraisiin koteihin avustuksia lahjakorttien tai tukien muodossa. Apu on merkittävää. Varat lahjakortteihin ja avustuksiin on saatu lahjoituksena Lions Clubien kautta. Myös kulttuuripuolella yhteistyö on vahvaa, moni upea konsertti ja tapahtuma olisi jäänyt pitämättä ilman leijonien aktiivisuutta.

Seurakunnassa on aktiivisten Lions Clubien yhteistyöstä iloittu suuresti. Järjestimme keskiviikkona 30.3.2022 yhteistyössä illan, jossa tutustuimme vielä entistä paremmin toisiimme ja toimintaamme. Seurakunta esitteli toimintaansa vauvasta vaariin saakka ja Lionsit valottivat omia hyväntekeväisyyshankkeitaan. Puolin ja toisin vaihdettiin myös ajatuksia, kysymyksiä ja vastauksia.

Ilta aloitettiin tietysti kahvittelulla, kupposen äärellä istuttiin pöytiin ja tutustuttiin leppoisissa jutustelun merkeissä. Kirkkosalissa seurakunnan eri työalojen vastaavat kertoivat toiminnasta, johon kuka tahansa on tervetullut mukaan. Matkaa kuljettiin tarinan muodossa: miten vastasyntyneen lapsen tie voi kulkea seurakunnan toiminnassa aina aikuisuuteen ja ikäihmiseksi saakka. Tarinaa kuljettivat eteenpäin varhaiskasvatuksesta vastaava Kirsi Satosalmi, junnujen ja nuorten toiminnan osalta johtava nuorisotyönohjaaja Ilkka Kanerva ja aikuisten toiminnasta kertoi pastori Tommi Vanhanen. Kaikki ikäryhmät läpäisevä diakonia kuului myös tärkeänä osana tähän matkaan, siitä kertoi johtava diakoniatyön viranhaltija Tuula Mäkinen.

Lions Clubit lahjoittivat seurakunnalle Tukholman arkistoista saadun kopion kartasta, jossa on kuvattuna koko Vuosaaren alue 1600-luvulla. Lahjan otti vastaan kirkkoherra Jussi Mäkelä, joka lupasi, että taululle löytyy varmasti sen arvoinen paikka seurakunnan tiloista. Kirkkoherra myös muisteli Lionsien toiminnan ja tapahtumien olevan hänelle tuttua jo omista lapsuuden ajoista, kun itäisessä Helsingissä kasvanut koululainen odotti kavereiden kanssa Lionsien järjestämiä juttuja. Miten upeaa, että jo sieltä saakka on ensimmäiset muistot Lionsien toiminnasta.

Seurakunta kiittää kaikkia Vuosaaren alueen Lions yhdistyksiä sydämellisesti yhteistyöstä! Tästä on hyvä jatkaa uusia hyvää tekeviä yhteistyöhetkiä!

Kiitos kaikesta hyvästä Lions Club Helsinki Vuosaari, Soihdut ja Pro Cultura!

Kuvassa keskellä Vuosaaren seurakunnan kirkkoherra Jussi Mäkelä, sekä Lions Club presidentit Terho Kulmala (Lions Club Helsinki Vuosaari) ja Sari Sepponen (Lions Club Helsinki Soihdut).

Alla kuvakollaasi Lionsien ja seurakunnan illasta