19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

class=" "

Rukoillaan

-nimikkolähettiemme ja kohteidemme puolesta
-oman seurakuntamme ja kaupunkimme puolesta
-oman maamme puolesta
-maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden puolesta
-kaiken kristillisen lähetystyön puolesta alkaen kirkon ovilta kaikkialle maailmaan

"Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale, niin että sinne, missä on vihaa, toisin rakkauden, missä loukkausta, toisin anteeksiannon, missä epäsopua, toisin yksimielisyyden, missä erehdystä, osoittaisin totuuden, missä epäilystä auttaisin uskoon, missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen, missä pimeyttä, loisin sinun valoasi, missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita, hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia, pyytää rakkautta kuin rakastaa muita.

Sillä antaessaan saa, kadottaessaan löytää, unohtaessaan saa anteeksi, kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään"

Fransiscus Assisilaisen rukous

class=" "

Kevään lähetys- ja kansainvälisiä messuja

Malmin kirkossa 6.1. klo 10. Jeesus on maailman Valo. Saarna: Lars Pajuniemi, Suomen Lähetysseura. Markku Arola, Pirkko Poisuo, Minna-Sisko Mäkinen. Kanneltajat, ohj. Kaisu Rauhamaa. Ulla Pesonen ja Timo Olli. Lähetysmessun jälkeen joulukahvit ja lähetysjuhla, jossa Lars Pajuniemi tuo terveisiä Etiopiasta.

Pihlajamäen kirkossa 11.2. klo 16 lähetysmessu, saarna Riitta Heino Suomen Lähetysseurasta. Markku Arola, Minna-Sisko Mäkinen. Messun jälkeen kirkkokahvit ja lähetystyön kuulumisia Tansaniasta. Tuotto nimikkolähetti, opettaja Katri Niiranen-Kilasin työn tukemiseen.

Viikin kirkossa 25.2. klo 10 lähetysmessu, saarna Eeva-Maria Muurman. Terveisiä Mongoliasta. Kolehti nimikkotyölle Mongolian vammaistyön tukemiseen.

Tapanilan kirkossa 4.3. klo 12 kansainvälinen messu. Esa Järvinen, Minna-Sisko Mäkinen, Veli John kongolaisten ryhmästä. Kirkkokahvit.

Pihlajamäen kirkossa 11.3. klo 16 kansainvälinen messu. Mukana kongolaisen Siloe-ryhmän jäseniä.

Puistolan kirkossa 29.4. klo 10 lähetysmessu. Timo Ahoinpelto, Heidi Tikka. Lähetyskahvila.

Puistolan kirkossa helluntaina 20.5. klo 10 kansainvälinen messu. Markus Kopperoinen, Eppu Rantala, Ulla Pesonen.

Pihlajamäen kirkossa 20.5. klo 16 kansainvälinen messu. Saarna pastori Ramez Ansara arabiankielisestä seurakunnasta. Kielinä suomi ja arabia.

Kansainväliset messut Viikin kirkossa kerran kuussa lauantaisin klo 18.
Päivät 27.1., 24.2., 24.3., 28.4., 26.5. Kielinä englanti ja suomi.

Lähetyspiirit

Lähetyspiirit ovat kaikille lähetystyöstä ja kansainvälisyydestä kiinnostuneille avoimia kokoontumisia. Lähetyspiireissä seurataan nimikkolähettien ja -kohteiden työtä ja avataan näkymiä kirkon työhön eri puolilla maailmaa.

MALMIN KIRKOLLA lähetyspiiri parillisilla viikoilla torstaisin klo 15.30.

PIHLAJAMÄEN KIRKOLLA lähetyskerho parittomilla viikoilla maanantaisin klo 17. Tiedustelut Markku Arola puh. (09) 2340 4454

PUISTOLAN KIRKOLLA lähetyspiiri aina kuukauden ensimmäisenä maanantaina klo 18:30. Tiedustelut Tarja Lipasti puh. 050 365 3736.

VIIKIN KIRKOLLA Missiokerho parillisilla viikoilla keskiviikkoisin klo 17.30. Käsitöitä ja askartelua lähetystyön hyväksi.

Kaikista lähetyspiireistä voi tiedustella kansainvälisen työn sihteeri Minna-Sisko Mäkiseltä puh. (09) 2340 4416