19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Mikaelin seurakunta

Perheet ovat tyytyväisiä Vartsikan iltapäiväkerhoon

16.03.2020, 08:00 /  päivitetty 30.03.2020, 16:58
Helsingin kaupunki teki asiakaskyselyn, jossa Vartsikan ip-kerho sai kouluarvosanaksi 9½.
Penaali,jossa kyniä

Vartiokylän kirkolla kokoontuu arkikoulupäivisin 1.-2-luokkalaisten iltapäiväkerho. Kerho on auki klo 12-16. Kuluvana lukukautena mukana on päivittäin 33 lasta. Iltapäivän aikana syödään välipala, leikitään, ulkoillaan ja puuhaillaan yhdessä koulutettujen aikuisten kanssa.

Iltapäiväkerhotoiminta on yksi Vartiokylän seurakunnan toimintamuodoista. Seurakunta toimii palveluntuottajana Helsingin kaupungille. Kaupunki teetti asiakaskyselyn joulukuussa 2019, jossa nyt toiminnassa olleet perheet antoivat palautetta. Kerhomme sai kouluarvosanaksi 9½.

Lasten antamissa palautteissa täydet pisteet kerhomme sai riittävästä ulkoilusta. Lapset kokivat myös, että ohjaajamme huolehtivat, ettei kukaan jää yksin. Lasten mukaan heillä on kerhossa tarpeeksi kavereita.

P‍erheen aikuiset olivat lasten kanssa samaa mieltä ulkoilusta ja he kokivat myös, että toimintamme tukee heidän kasvatustyötään. Kerhomme tiloja kiiteltiin ja tärkeää oli kuulla, että lapset aikuistenkin mukaan viihtyvät meillä. Ensi kaudelle pohdimme, miten voisimme lisätä perheiden osallisuutta ja vaikuttamismahdollisuuksia kerhon arkeen.

Haku ensi lukuvuoden iltapäiväkerhoon on käynnissä 23.3.-24.4. Lomakkeet ja ajantasaiset hakuohjeet löydät tämän linkin takaa. HUOM! Aiemmista vuosista poiketen, hakulomakkeita ei voi palauttaa kirkolle. Kurkkaa uusi toimintapa ylempänä olevasta linkistä.

Lastenohjaajat tavoittaa arkisin numerosta 09-2340 6404 (klo 8-16)