25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikaelin seurakunta

Uusi suntiomme Lotta Salmi esittäytyy

21.12.2021, 15:34
Nyt jo eläkkeelle jääneiden suntioiden esimerkki rohkaisi Lotta Salmea hakeutumaan suntion työhön.
Vartiokylän seurakunnan suntio Lotta Salmi kuvattuna kirkon keittiössä

"Moi kaikille! Mun nimi on Lotta ja mä olen Vartsikan uusi suntio. Työt aloitin joulukuussa 2021, heti valmistuttuani suntioksi Järvenpään Step-koulutuksesta.

Olen laulanut 8-vuotiaasta parikymppiseksi Roihuvuoren seurakunnan lapsi- ja nuorisokuoro Sonóruksessa. Sitä kautta olen seurannut suntioiden työtä sivusta jo vuosia. Tutut suntiot rohkaisivat alalle, mutta meni 10 vuotta ennen kuin lähetin hakupaperit kouluun. Sitä ennen olen työskennellyt varastoalalla, joka on täysin erilainen maailma.

Ehkä tärkeintä suntion työssä on tehdä muiden työnteko sujuvaksi.

Suntion työssä nautin sen monipuolisuudesta. Työ sisältää kaikista eniten siivoamista, mutta myös paljon erilaisia valmistelutehtäviä. Ehkä tärkeintä suntion työssä onkin tehdä muiden työnteko sujuvaksi. Teen yhteistyötä erityyppistä työtä tekevien työntekijöiden kanssa, joten työpäivät eivät ole koskaan samanlaisia.

Työltäni täällä Vartsikassa odotan eniten kehittymistä suntiona, uusien ihmisten tapaamista ja sitä, että saan palvella Jumalaa ja tätä seurakuntaa täydestä sydämestäni. Toiveissa toki olisi myös mahdollisimman pitkä työura suntiona."