18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Mikaelin seurakunta

Jouluradio tuo uskon, toivon ja rakkauden koronasyksyn jouluun

30.10.2020, 09:00 /  päivitetty 29.10.2020, 14:24
Jouluradion lähetys alkaa maanantaina 2. marraskuuta analogisilla radiokanavilla ja verkossa useilla erityylisillä joulukanavilla. Jouluradio soi radioaalloilla loppiaiseen 6. tammikuuta asti. Sen sijaan Jouluradion pääkanava soi verkossa ympäri vuoden eli kokonaan ilman Jouluradiota ei tarvitse elää minään vuodenaikana.
Kuvassa punainen radiovastaanotin, joka on puettu kertakäyttömaskiin ja jossa on tarra, jossa lukee: Jouluradio

18 vuotta täyttävä Jouluradio uskoo musiikin voimaan ja panostaa suomalaisiin muusikoihin ja nuoriin tekijöihin.

”Tänä vuonna Jouluradiota tarvitaan ehkä enemmän kuin koskaan ennen. Me tuomme tähän hulluun vuoteen jotakin tuttua ja turvallista, ikiaikaistakin. Jouluradion kuuntelun perinne luo lohdun ja ilon monille synkkään vuoteen”, pohdiskelee Jouluradion toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne.

Jouluradion pääkanava on sekoitus perinteisiä joululauluja, yllättäviä tulkintoja sekä ihan uutta joulumusiikkia. Sen rinnalla alkavat maanantaina 2.11. soida netissä yhdeksän muuta monimuotoista joulukanavaa. Klikkaa itsesi kuulolle: www.jouluradio.fi Jouluradio kuuluu myös kaapeliverkossa ja Elisa Viihteen kautta.

Tänä syksynä Jouluradiota ovat kehittäneet ja innovoineet Metropolian opiskelijat. Pysy kuulolla, niin saat kuulla ja nähdä, mitä uutta he ovat keksineet ja tuoneet Jouluradio-median kanaviin radioaalloilla, netissä ja somessa. Jouluradion innovoinnissa ja kehittämisessä on ollut mukana 18 opiskelijan monialainen ryhmä.

”Olen varma, että tämän erikoisen vuoden 2020 Jouluradio yllättää, lohduttaa ja luo toivoa ennen kuulumattomilla tavoilla - ja jännissä yhteyksissä”, Kalliorinne lupaa.

Jouluradion kotipesä on ostoskeskus REDIn Sillalla. Silta ja REDI toimivat mielellään joulumusiikkiin liittyvien tempausten pitopaikkana. Kauppakeskus toimitilana on avannut monia mahdollisuuksia innovaatioille asiakaspalveluun ja palvelumuotoiltuun tuotekehittelyyn.

Jouluradion tuottaja-toimittaja on Katri Saarela, musiikkipäällikkönä toimii tänä vuonna Aura Neuvonen ja musiikkitoimittajana Mika Saarelainen.

"Tässä oudossa maailmantilanteessa kuljemme kohti talven kohokohtaa eli joulua. Kaikki on epävarmaa - emmekä edes tiedä. minkälaisella kokoonpanolla voimme viettää joulua. Meille on tärkeää, että joulumusiikista ei ainakaan tingitä. Joulumusiikki saa tänäkin jouluna tulla lähelle, koskettaa ja antaa joulumielen. Kannustankin ihmisiä kuuntelemaan, mitä eväitä joulumusiikki voisi tuoda omaan elämään", Katri Saarela sanoo.

Jouluradion koko kansalle tarjoavat seurakunnat ympäri Suomea. Katso oma taajuutesi täältä: https://www.jouluradio.fi/taajuudet Täysi-ikäinen eli 18-vuotias Jouluradio on suosittu joulumusiikkimediakonsepti. Se oli Suomen neljänneksi kuunnelluin radiokanava joulukuussa 2019 (KRT).