20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Johannes församling följer THL:s rekommendationer: Munskydd i församlingens utrymmen

25.09.2020, 14:35 /  päivitetty 09.10.2020, 11:33
Kuvassa kasvomaski puisen ristin päällä

Johannes församling följer THL:s rekommendationer om användning av munskydd. Det betyder att under konfirmationen inkommande söndag 27.9 i Johanneskyrkan behöver alla närvarande i kyrkan bära munskydd. Vi skyddar varandra och våra konfirmander genom att bära skydd. Varmt välkomna!

Det samma gäller i fortsättningen även alla andra tillställningar i församlingens utrymmen. Alla deltagare behöver ha med sig eget munskydd. Fråga personalen om hjälp ifall du glömt ditt hemma.

Under nattvarden följer vi samma procedur som tidigare, med det undantaget att de som delar ut nattvarden bär munskydd.‍

Vi gör allt vi kan i församlingen för att säkerställa att riktlinjer och rekommendationer följs så att risken för smittspridning förblir så liten som möjligt.

Ta gärna kontakt med oss ifall du har frågor eller behöver prata!