19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Valtuusto valitsi edustajat mediatoimituksen johtokuntaan

26.04.2019, 10:08
Helsingin seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto nimitti helsinkiläisjäsenet pääkaupunkiseudun yhteisen mediatoimituksen johtokuntaan vuosiksi 2019-2020.

Varsinaisia jäseniä ovat Kimmo Malin, Olav S. Melin, Salla Ranta, Pekka Salomaa ja Eija-Riitta Korhola. Heistä Salomaa on toiminut johtokunnassa myös edellisellä kaudella. Varajäseniksi valittiin Tiiu Pohjolainen, Timo Junkkaala, Anna Saurama, Mervi Ala-Prinkkilä ja Jukka Leppilampi.

Pääkaupunkiseudun yhteisellä medialla tarkoitetaan Kirkko ja kaupunki -lehteä sekä painettuna lehtenä että verkkojulkaisuna ja Jouluradiota eri muodoissaan ja kanavissa. Paperilehteä tehdään kolmena paikallisversiona: yhteisten sivujen lisäksi Espoolla, Helsingillä ja Vantaalla on lehdessä omat paikallissivunsa.

Yhteistyösopimuksessa on määritelty, että johtokunnassa on viisi edustajaa Helsingistä ja kolme edustajaa Espoosta ja Vantaalta kummastakin.

Kohdennetut määrärahat kansainväliseen apuun entiseen malliin

Valtuusto merkitsi tiedoksi yhteisen kirkkoneuvoston maaliskuussa tekemän päätöksen lähetyksen ja kansainvälisen avun ns. kohdennetuista avustuksista. Suomen Lähetysseuran hankkeisiin myönnettiin 160 000 euroa, Suomen pipliaseuralle 80 000 euroa, Kirkon ulkomaanavulle 57 000 euroa ja Helsingin diakonissalaitokselle 82 700 euroa.

Jakoperusteet on määritelty edellisen valtuuston tekemässä linjauksessa, joka kattaa vuodet 2016-2019. Kansainvälisen avun ja lähetyksen määräraha on neljä prosenttia kunkin vuoden arvioidusta kirkollisveron määrästä