24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Välkommen till skriban 2024!

23.09.2022, 10:51 /  päivitetty 09.10.2023, 13:33
pojke på brygga läser

Vi hälsar dig som är född 2009 välkommen att gå skriban i Johannes församling, och erbjuder dig följande alternativ:

Lekis 1: läger 3-10.6, konfirmation söndag 11.8.

Lekis 2: läger 13-20.6, konfirmation söndag 25.8.

Stadsskriba, gemensam för de svenska försmalingarna i Helsingfors, våren och sommaren 2024

Anmälan

Den elektroniska anmälningsblanketten är öppen 2–31.10.2023. Länken till blanketten hittar du här: https://asiointi.helsinginseurakunnat.fi/enrolment/enrolment/3669FF9B1DBBF7C9F2B8B01104D252E2

Vårdnadshavaren identifierar sig med sina bankkoder för att anmäla sitt barn.

Obs! I samband med anmälningen skapar du ett användarnamn och ett lösenord. Spara dem så att du kan logga in igen senare, bland annat för att betala lägeravgiften. Ifall du byter epostadress ska du uppge den nya adressen i e-tjänsten för att inte gå miste om information.

Skriban inleds för alla lägerskribaelever med föräldrar med högmässa 3.12 kl 12 i Johanneskyrkan, och ett infotillfälle efter mässan. Där får du träffa din blivande skribagrupp och oss i personalen. Under vårterminen har vi sedan fem samlingar innan lägren.

Fördelning av lägerplatser

I slutet av november får du ett e-postmeddelande där du får veta vilket läger du fått plats på. Vi har gott om platser, men vi erbjuder i första hand plats åt församlingens medlemmar. Om det finns platser över så välkomnar vi även ungdomar som inte hör till församlingen.

Kompiskod

Om du och dina kompisar vill vara med i samma grupp ska ni använda kompiskoden. Tre konfirmander kan anmäla sig med samma kod. Kom överens om fyra lägeralternativ som passar er.

1. En kompis anmäler sig först och väljer de grupper som ni kommit överens om.

2. När anmälningen gått fram kommer det ett e-postmeddelande som bekräftelse. Där finns kompiskoden.

3. Skicka den till kompisarna, som sedan använder samma kod i början av anmälan.

En större kompisgrupp kan tyvärr inte använda samma kod. Men ni kan anmäla er tre och tre och välja samma alternativ. Då har ni störst chans att komma i samma grupp.

Kostnader

Skriban i sig är gratis, ni betalar bara för lägervistelsen. Avgiften för lägret i Johannes församling är 250€. Ifall ni behöver anhålla om befrielse från avgiften, kontakta diakoniarbetare Viivi Suonto, tfn 050 407 5165 i samband med anmälningen.

Stadsskriba

För dig som inte vill delta i ett läger finns det möjlighet att gå stadsskirban under våren och sommaren 2024. Du som anmäler dig till den får närmare info om första träffen senare.

OBS! Om anmälningen till stadsskriban: Du anmäler dig till dagsskriban på samma blankett som till lägerskriba. Lägg dagsskriban som första alternativ så vet vi att du vill på den. Om du har frågor kan du kontakta Jocke, Johan Terho.

Skribaansvarig präst i Johannes församling: Johan Terho, 050 472 8186, johan.terho@evl.fi.