20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Urkukesä tarjoaa lähes sata laadukasta konserttia

31.05.2021, 18:16
Suomen laajin musiikkifestivaali Helsingin Urkukesä käynnistyy kesäkuun alkaessa.
Helsingin Urkukesän 2021 logo

Helsingin Urkukesä tarjoaa runsaasti laadukkaita konsertteja kesän aikana. Konserteissa on esillä laajasti eri tyylistä urkumusiikkia ja myös muuta musiikkia, kuten kamarimusiikkia ja kuoroja.

Urkukesän kantavana ajatuksena on tarjota huippuluokan musiikkielämyksiä kauniissa ja akustiikaltaan kehutuissa kirkoissa niin pääkaupunkiseudun asukkaille kuin Helsingissä vieraileville turisteillekin. Konsertteja on kaikkiaan lähes sata, ja niitä on lähes jokaisena viikonpäivänä, niin päivisin kuin iltaisinkin.

Nyt jo toisena koronakesänä uutuutena on se, että kaikki kesäkuun päiväkonsertit klo 12 toteutetaan ensi kertaa striimattuina Urkukesän Facebook-sivuilla. Sen jälkeen ne siirtyvät katsottavaksi Urkukesän Youtube-kanavalle.

Keskipäivän konsertit pidetään 1.6.2021 alkaen maanantaisin Suomenlinnan kirkossa (Huom! 5.7. alkaen), tiistaisin Vanhassa kirkossa, keskiviikkoisin ja perjantaisin Tuomiokirkossa ja torstaisin Kallion kirkossa. Kesäkuun iltakonsertit on jouduttu valitettavasti perumaan.

Lisäksi uutta väriä tuovat upeat Suomenlinnan kirkon uudet urut. Niitä pääsee kuulemaan (koronan salliessa) heinäkuusta alkaen joka maanantai!

- Toivomme kovasti, että heinäkuussa pääsisimme toteuttamaan kaikki konsertit jo livenä. Heinäkuun hoidamme upeiden suomalaisten urkureiden voimin. Elokuussa olisi tarkoitus saada myös ulkomaiset huipputaiteilijat esiintymään yleisöllemme, kertoo Kallion seurakunnan kanttori-urkuri Olli Pyylampi.