20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

seurakunnalle Hitsaajankatu 4:ssa

10.05.2019, 13:24
Herttoniemen seurakunnan väistötilat Hitsaajankatu 4

Herttoniemen seurakunnalle on vuokrattu vuoden 2020 marraskuun loppuun saakka n. 340 neliömetrin toimistotilat osoitteesta Hitsaajankatu 4 A. Helsingin seurakuntayhtymä allekirjoitti vuokrasopimuksen Nordea Henkivakuutuksen kanssa 7.5. Pintaremontti oli jo loppusuoralla, kun osa työntekijöistä kävi tutustumassa tiloihin.

-Tavoitteena on, että seurakuntatoimisto pääsee muuttamaan tiloihin touko-kesäkuun vaihteessa. Lisäksi diakoniatyöntekijöille tulee vastaanottohuoneita. Yksi isompi kokoushuone ja avara ”sali” tarjoavat jonkin verran mahdollisuuksia järjestää pieniä tilaisuuksia, kokouksia tai pienryhmätoimintaa, kertoo kirkkoherra Markku Rautiainen.

Tavoitteena on avata seurakuntatoimisto touko-kesäkuun vaihteessa Hitsaajankadulla.

Lähiviikkoina Hitsaajankadun tiloja viimeistellään käyttökuntoon. Ulkopuolinen asiantuntijayritys huolehtii Herttoniemen kirkolta siirrettävän irtaimiston puhdistuksesta.

-Tarkoituksena on järjestää alkukesästä Hitsaajankadulle avajaiset, jolloin seurakuntalaiset pääsevät tutustumaan uusiin tiloihin.

Herttoniemen kirkon sisäilmatutkimusten odotetaan valmistuvan kuun vaihteessa. Toistaiseksi kaikki vaihtoehdot ovat mahdollisia kirkon tulevaisuuden suhteen.

Herttoniemen seurakunnan väistötilat Hitsaajankatu 4 kuvakollaasi

Tältä näyttivät Hitsaajankadun tilat ensivisiitillä. Katutasoon sijoittuu seurakuntatoimisto ja ylempänä ovat muut tilat. Herttoniemen metroasema on lyhyen kävelymatkan päässä.