25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Koko Helsinki

Some säilyttää yhteyden perheisiin – videoilta kivoja puuhavinkkejä arkeen

05.04.2020, 13:17 /  päivitetty 05.04.2020, 13:37
Vaikka koronavirusepidemia on pannut lapsiperheiden kerhotoiminnan tauolle loppukevään ajaksi, perheiden arkeen tuodaan iloa ja valoa muilla tavoin kuin näkemällä kasvokkain. Munkkiniemen seurakunnan varhaiskasvatustiimi on halunnut ylläpitää yhteyttä perheisiin julkaisemalla Facebookissa erilaisia videoita.
Kuvakaappaus Munkkiniemen seurakunnan Lapset ja perheet -Facebok-sivulta, kuvassa Rauna Mannermaa, Leena Eronen ja Nita Sirkiä

Munkkiniemen seurakunnan Lapset ja perheet -sivulla on esimerkiksi luettu tarinoita, johdatettu luontopolulle tehtävien kera ja tunnistettu lintuja niiden laulun perusteella.

Sivuille on myös tulossa pääsiäisaskarteluohjeita sekä lasten oma pääsiäiskirkko, joka julkaistaan sunnuntaina 5.4. klo 16.

Tehty suurella sydämellä

Videoita lähti ideoimaan lastenohjaaja Rauna Mannermaa.

”Minusta olisi kamalaa, jos lapset eivät saisi kuulla Leenan (Eronen) ihanaa lukemista, tai olla jotenkin läsnä niissä meidän kivoissa retkikohteissa. Niinpä aloimme Leenan kanssa suin päin kuvata filmiä”, hän kuvailee.

Videoita on tehty sydämellä eikä teknisestä puolesta ole haluttu turhaan ottaa liikaa paineita. Mannermaa naurahtaa, että kuten kirkkoherra Leo Glad on todennut, kotikutoisuus on oikeastaan tämän tekemisen brändi.

”Pienet kameran heilahdukset ja muut tärinät ovat, ellei suunniteltuja, ainakin melko sallittuja.”

Videoita on ollut mukana tekemässä koko yhdeksänhenkinen varhaiskasvatuksen tiimi. Niistä on saatu hyvää palautetta ja kiitosta, mistä koko tiimi iloitsee.

Pysykää siis kuulolla – kivoja juttuja on luvassa koko kevään ajan!