19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Sisäministeri Maria Ohisalo Kari Kanalan saarnavieraana

22.11.2019, 15:37
”Ensimmäinen adventti on upea juhla, jossa joulukuun pimeyden keskellä juhlitaan valoa ja ilmassa on uuden odotusta. Hienoa päästä juhlistamaan adventtia juuri Paavalissa, vanhassa kotikirkossani”, Ohisalo kertoo.
Sisäministeri Maria Ohisalo, Kuvaaja Laura Kotila/valtioneuvoston kanslia

Kirkkoherra Kari Kanala pistää saarnat uusiksi. Kerran kuukaudessa ei messuun kuuluvan saarnan aikana kuulla papin yksinpuhelua, vaan sen paikalla on keskustelu kyseisen sunnuntain Raamatun tekstistä ja ajankohtaisista aiheista. Keskustelut käydään saarnatuolin sijaan nojatuolissa.

Ensimmäinen dialogisaarna pidetään Paavalinkirkossa adventtisunnuntaina 1.12. klo 10 alkavassa messussa. Saarnavieraana on sisäministeri Maria Ohisalo.

”Toivoisin, että kirkko voisi olla ihmisten olohuone, ja sen vuoksi pyydän saarnavieraani keskustelemaan kanssani päivänpolttavista aiheista ja päivän tekstistä. Saarnatuolin sijaan istumme nojatuolissa.”

Mutta mikä sai Maria Ohisalon tarttumaan kutsuun?

Tervetuloa Paavalinkirkon adventtimessuun 1.12. klo 10. Messun jälkeen on kirkkokahvit.