20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Seurakuntaneuvosto pyytää: Munkkiniemen uusi kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla

08.10.2020, 09:31 /  päivitetty 08.10.2020, 12:15
Munkkiniemen seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti pyytää Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulilta välillistä vaalitapaa kirkkoherran valinnassa. Seurakuntaneuvoston 15 jäsenestä yhdeksän kannatti välillistä vaalitapaa ja viisi suoraa vaalia. Kirkkoherran viransijainen Tarja Frilander äänesti tyhjää.

Seurakuntaneuvosto käsitteli asiaa kokouksessaan keskiviikkona 7.10. Tuomiokapituli käsittelee pyyntöä todennäköisesti 28.10.

Seurakuntaneuvosto käsitteli asiaa nyt toisen kerran. Päätös välillisen vaalin pyytämisestä tehtiin ensimmäisen kerran jo kesäkuussa. Tuomiokapituli kuitenkin palautti asian uudelleen neuvoston käsittelyyn edellyttäen kansalaiskeskustelua ennen päätöstä.

Kirkkoherra Leo Glad jää eläkkeelle 1.2.2021 lähtien.