23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute

Seurakuntaneuvoston tammikuun terveiset 2022

24.01.2022, 20:48 /  päivitetty 24.01.2022, 20:53
Tummansinisellä taustalla teksti

Vuoden 2022 ensimmäisessä Roihuvuoren seurakuntaneuvoston kokouksessa, neuvosto muun muassa

hyväksyi seurakunnan alueiden ja työalojen vuoden 2021 toimintakertomukset. Niissä todettiin korona-ajan haasteellisuus toiminnalle, erityisesti nuorisotyölle, joskin kaikki rippikoulut saatiin onneksi pidettyä.

Toimintaa vietiin kaikilla aloilla mahdollisuuksien mukaan verkkoon tai etsittiin muita toteutustapoja, kuten take away -iltaruoat ja koulupäivystykset koulujen pihoilla. Moni tilaisuus, viikkopiiri ja tapahtuma jouduttiin kuitenkin perumaan tai siirtämään. Seurakunta panosti aiempaa enemmän sosiaalisen median sisältöihin saaden näin uusia seuraajia. Kirkkoja pidettiin auki hiljentymistä ja keskustelua varten.

Silloin, kun iltaruokailut voitiin pitää sisätiloissa, olivat ne hyvin suosittuja ja tavoittivat myös uusia vapaaehtoisia. Yhteistyökumppaneita saatiin hyvin mukaan syksyn tervetulokassien jakamiseen uusille asukkaille ja perheille suunnattuun Lyhtyjen juhlan järjestelyihin Laajasalon Villa Wuoriossa, joka tavoitti hyvin alueen perheet. Kaiken kaikkiaan toisesta(kin) koronavuodesta selvittiin hyvin.

hyväksyi kirkkoherran päätökset, kuten seurakunnan pitkäaikaisen suntion Pekka Keräsen sijaisjärjestelyt jo hänen joulukuussa hyväksytylle virkavapaalleen 10.1.–30.6.2022.

kuuli tarkemmin diakoniatyön jouluavustuksista ja kiittää lämpimästi kaikkia seurakunnan diakoniatyön kautta välitettyjen joululahja-avustusten antajia, MLL Strömsinlahtea, MLL Laajasaloa, SPR Laajasaloa, K-Supermarket Saarta, Laajasalon Marttoja, Helsinki/Revonsalmen Leijonia sekä kaikkia joulupuukeräykseen osallistuneita seurakuntalaisia.