19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Rippikoululaisten määrässä kasvua Kalliossa

11.05.2021, 20:05 /  päivitetty 11.05.2021, 20:09
Seurakuntaneuvosto käsitteli tänään 11.5. kokouksessaan muun muassa Nuorten Talo -hanketta ja rippikoulua.
Rippikoululaisia ulkona, kuva Marianna Siitonen

Kallion seurakunnan rippikoululaisten määrässä on tapahtunut viime vuosina kasvua siinä määrin, että leirien määrä on entisen kahden sijaan kolme.

Tämä on ilahduttava uutinen, ja nuorten määrän kasvuun on vastattu kehittämällä nuorille myös muuta toimintaa. Myös rovastikunnallinen Nuorten Talo -hanke on vastannut osaltaan tähän tarpeeseen.

Kallion seurakuntaneuvosto kokoontui Teamsissa kevään toiseksi viimeiseen kokoukseensa. Tästä löydät kokouksessa käsitellyt asiat ja tehdyt päätökset.

Kokouksessa käsitellyt ja päätetyt asiat

- Merkittiin tiedoksi nuorisotyönohjaaja Jyri Hämeenkorvan irtisanoutuminen 5.6. alkaen ja valittiin täydennysjäsen (Mio Mokki) henkilöstötyöryhmään tätä hakua koskien. Päätettiin, että viran sijaisena toiminut Elina Kaikkonen hoitaa virkaa, kunnes se on vakinaisesti täytetty.

- Päätettiin, että sosionomi (AMK) Kati Markkanen hoitaa diakonin viransijaisuutta 1.9.2021–31.3.2022 välisen ajan.

- Päätettiin hyväksyä rippikoulun ohjesääntö ja lähettää se tuomiokapitulille vahvistettavaksi. Päätettiin hyväksyä rippikoulun paikallissuunnitelma vuosille 2021–2024.

- Merkittiin hankkeen (Tuomiorovastikunnan diakoniahanke Nuorten Talo) tilanne ja jatkovalmistelut tiedoksi.

- Päätettiin valita edustajat Lasten ja nuorten keskus ry:n (Laura Huovinen), Suomen Lähetysseuran (Leena Niinivaara, Meri Mononen-Matias ja Eeva-Liisa Hurmerinta) ja Kirkkopalvelut ry:n (Meri Mononen-Matias) vuosikokouksiin.

Esityslista löytyy kokonaisuudessaan täältä: Kallion seurakunnan seurakuntaneuvosto esityslista 11.05.2021