25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Raka Bananer, Furaha och Puls höjer valstämningen på söndag

13.11.2018, 11:32 /  päivitetty 13.11.2018, 11:34
På söndag den 18.11 är det församlingsval. Valurnorna är öppna mellan klockan 11-20. Under dagen bjuder församlingarna på mångsidigt program.

Johannes församling

På valdagen 18.11 öppnas valurnan kl. 11 och stängs kl. 20.

Johannes församlings församlingsbor kan rösta i Högbergsgården på Högbergsgatan 10 E, 2a våningen.

kl. 10: Högmässa i Johanneskyrkan

kl. 11: Kyrklunch i Högbergssalen

kl. 13: Raka Bananer uppträder

Raka Bananer är ett sprudlande världsmusikband för barn! Vår musik uppmuntrar till dans, sång och sagoberättande. Vi för barnen med i ett musikäventyr där vad som helst kan hända! De etablerade musikerna Victoria Lindqvist, Miika Hjorth och Linda Sundberg låter sig inspireras av den väst afrikanska musiken och vill nå barnen musikaliskt via sinnesintryck och närvaro. Häng med på en rytmisk resa med oss!

kl. 14 och framåt: kafé och allmän samvaro

kl. 18: Allsång och visor: Sånger om hopp!

Fontana Media kommer även att ha en pop-up butik i församlingshemmet under dagen.

Matteus församling

På valdagen 18.11 öppnas valurnan kl. 11 och stängs kl. 20.

Matteus församlings församlingsbor kan rösta i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3.

Under dagen ordnas det program för alla åldrar.

kl. 10: Högmässa, Stefan Forséns ”time-out” kaffe i Olavussalen.

Matteus församlings kyrkoherde Stefan Forsén har påbörjat en 3-års tjänstledighet 1.11. Välkommen att önska honom lycka till med sitt nya uppdrag i som chef för det gemensamma församlingsarbetet i Helsingfors kyrkliga samfällighet. Vi firar högmässa kl 10 och kl 11 inleds församlingsvalet, så om du inte har förhandsröstat har du möjlighet att rösta på samma gång. På kyrkfikat firar vi både Stefan och valet med tårta!

kl. 16: Workshop med Furahakören.

kl. 18: Furahakörens konsert med andakt.

På söndag bjuder Furahakören på en musikalisk energikick mitt i novembermörkret. Kom och testa på afrikanska rytmer i en öppen workshop kl. 16 i Matteuskyrkan - eller på konsert med andakt kl. 18. Passar alla åldrar. Inga förhandskunskaper behövs. Furaha betyder glädje på swahili. Furahakören är en av Finska Missionssällskapets musikgrupper.

Petrus församling

På valdagen 18.11 öppnas valurnan kl. 11 och stängs kl. 20.

Petrus församlings församlingsbor kan rösta i Södra Haga kyrka, Vesperv. 12.

Under dagen ordnas det program för alla åldrar.

kl. 16.30 Puls-gudstjänst: Puls är en ny slags gudstjänst dit alla är välkomna. Alla åldrar, alla livsskeden. Särskilt väl passar det för dig som inte är van att gå i kyrkan. Om du vill växa som människa tillsammans med andra är detta en plats för dig. Barnkyrka och Cool Kids för barnen.

På valdagen den 18.11 kan du endast rösta i din egen hemförsamling. Kom ihåg identitetsbevis!