16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Pyörällä kirkkoihin - käy vaikka jokaisessa!

28.05.2021, 08:24 /  päivitetty 18.06.2021, 11:30
Tutustu Helsingin kirkkoihini ja kappeleihin fillarilla.

Helsingin seurakuntien kirkot ja muut toimipaikat sijaitsevat hyvien pyöräilyreittien varrella. Pyöräteitä rakennetaan myös koko ajan Helsingissä lisää. Voit oheisesta kartasta tutkia pyörätiereittejä lähikirkkoon tai tehdä vaikkapa kesäisen kirkkokierroksen ja tutustua monipuolisiin ja erilaisiin stadilaisiin kirkkoihin. Helsingin kirkkoista osa on avoinna tiettyinä aikoina ja osa toiminnan mukaan. Tiedot aukioloista löytyvät kartoista sekä nettisivuilta.

Jaa pyöräilytunnelmasi #kirkkopyöräreitit

Avaa kartta uuteen ikkunaan

Avaa kartta Citynomadissa (Kartta löytyy myös ilmaisesta CItynomadi -sovelluksesta hakemalla yhteisökartoista "Helsingin kirkopyöräreitit". Voit Citynomadin kautta antaa myös reiteistä palautetta.

Kerro omasta suosikkireitistäsi

Reittiopas

Osallistu kesäkisaan!

Kirkkopyöräkilpailussa kannustetaan käymään mahdollisimman monessa eri Helsinkiläisessä kirkossa pyörällä .

Osallistumisohjeet:

Lataa kännykkääsi Seppo -sovellus tai mene mobiililaitteen selaimella osoitteeseen play.seppo.io ja kirjaudu pelaajana koodilla E63169

Laita joukkueen nimeksi oma nimimerkkisi ja anna voimassa oleva sähköpostiosoitteesi. Pistä nimimerkki muistiin, se on sinun käyttäjätunnuksesi, kun kirjaudut seuraavilla kerroilla

Sovellus löytyy Google Playsta tai iTunesista

Kun olet kirkon lähellä:

Ota kuva kännykällä. Kuvassa täytyy näkyä kyseinen kirkko ja pyöräsi tai selfie sinusta ja pyörästä tai pyöräilykypärästäsi niin että kirkko näkyy taustalla. Kilpailuun ladattujen kuvien käyttöoikeudet säilyvät kuvan tekijällä. Kuvia käytetään ainoastaan käynnin dokumentoimiseen, ne ei näy muille kuin ylläpitäjille, eikä niitä julkaista sovelluksen ulkopuolella. Jos haluat jakaa muiden iloksi kirkkopyöräilykuvasi, laita esim. Instagramiin hashtagilla #kirkkopyöräreitit.

Avaa peli ja klikkaa kartalla kirkon kuvaketta. Tästä aukeaa tehtäväsivu, johon voit liittää ottamasi kuvan,

Voit halutessasi kirjoittaa tehtävään terveiset tai palautteen

Pisteet päivittyvät pelissä muutaman viikon kuluessa tehtävän tekemisestä. Käyntimäärien mukaan saat myös pelin sisäisiä suoritusmerkkejä ja sinulle jää muistiin missä kirkoissa olet jo aiemmin käynyt. Näet myös muiden pelaajien pistemääriä.

Käynniksi riittää että olet ollut kirkon lähellä, se ei edellytä sisällä käyntiä. Mikäli kirkko on avoin, suosittelemme tutustumaan myös siihen ja siellä oleviin tapahtumiin voimassa olevat epidemiarajoitukset huomioiden.

Huomaa että osa kirkoista on avoinna vain toiminnan aikana. Tiedot aukioloajoista ja tapahtumista löytyvät kirkon nettisivuilta.

Pyöräkisaan osallistujat saavat käynneistään diplomin ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan 10kpl kirkkopelikortteja.

Kisa on käynnissä 31.8.2021 asti.

Vuonna 2020 kävi viisi kirkkopyöräilijää jokaisessa Helsingin kirkossa!

lisätietoja: markus.kartano@evl.fi