20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Pyhäkoulun monet mahdollisuudet Pitäjänmäen seurakunnassa

19.01.2022, 09:45 /  päivitetty 18.10.2022, 05:21
Toteutamme Pitäjänmäen seurakunnassa monipuolista, mukana olevien perheiden näköistä pyhäkoulutoimintaa sunnuntaiaamupäivisin noin kerran kuussa: seuraavat kerrat ovat 30.10., 20.11. ja 27.11.2022. Seuraavat kirjepyhis-postit saapuvat pyhäinpäivän ja 1.adventin aikoihin. Pyhäkouluun ovat jatkuvasti uudet perheet ja uudet vapaaehtoiset tervetulleita! Tervetuloa mukaan nauttimaan kivasti pyhistä hetkistä niin kotona kuin kirkolla taaperoiden, leikki-ikäisten ja alakoululaisten kanssa!
Päkä-lammas istuu nojatuolilla nauraen

Kirjepyhäkoulu on iloisia postituksia kotiosoitteeseen lapsen nimellä pitkin vuotta. Kirjepyhis sisältää tyypillisesti esim. kirjeen lapselle, kirjeen vanhemmalle, värityskuvia/puuhatehtäviä, Raamatunkertomuksen, lauluvinkin nuotteineen ja/tai askarteluidean. Kirjepyhäkouluun ilmoittaudutaan mukaan seurakuntien sähköisen asiointipalvelun kautta TÄSTÄ

tai tarvittaessa sähköpostitse sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi. Voit halutessasi tilata sähköpostitse yhden kerran näytekappaleen kirjepyhiksestä ja päättää sen jälkeen jatkatteko kirjepyhiksen parissa. Tilauksen voi päättää milloin vain. Syyskaudella 2022 lähetämme 4 postitusta.

Pyhäkoulusta Pitäjänmäen kirkon kerhotiloissa

Pyhiksissä mukana mm. käsinukkeja, laululeikkejä, soittimien soittamista, alttaripöydän koristelua yhdessä, rukouksiin ja raamatunkertomuksiin tutustumista toiminnallisesti ja leikkiä/askartelua/muuta mukavaa tekemistä. Usein olemme myös kipaisseet pyhäkoulusta ehtoollispöydässä käymään.

Alle nelivuotiaat tarvitsevat pyhäkouluun oman aikuisen mukaan, 4-12 -vuotiaan lähiaikuinen voi osallistua messuun tai tehdä muuta itselle voimia antavaa pyhäkoulun ajan. Pyhäkouluperheet ovat myös tervetulleita lopuksi kirkkokahveille aina kun niitä järjestetään. Pyhikset vuorottelevat perheiden viikonlopputapahtumien kuten perhemessujen kanssa.

Syksy 2022:

30.10. Pyhäkouulu Pitskun kirkon perhekellarissa, ohjaa kirkkomuskariope Suvi Gräsbeck

20.11. Pyhäkoulu Pitskun kirkon perhekellarissa, ohjaa kirkkomuskariope Elina Karaksela. Juhlitaan lapsen oikeuksien päivää, seurakuntavaaleja ja uuden Lasten Virsi -kirjan julkkareita!

27.11. Pyhäkoulu Pitskun kirkon perhekellarissa, ohjaa kirkkomuskariope Suvi Gräsbeck. Juhlitaan ensimmäistä adventtia!

Viikonlopputapahtumia:

La 19.11. klo 16 Tuutulauluja kaikenikäisille -konsertti

La 3.12. klo 11-13 Joulumyyjäiset (pientä ohjelmaa lapsille vanhempineen, mukana lastenohjaaja Sari)

La 17.12. klo 16 Joulukuvaelma ja Lasten kauneimmat joululaulut, sekä jouluista tarjoilua

Etsimme kevätkaudelle vapaaehtoisia, jotta saamme pyhäkouluja tarjottua!

Lue myös muiden seurakuntien pyhäkoulutarjonnasta TÄSTÄ (esimerkiksi Huopalahden kirkolla kokoontuu uusi iltapyhäkoulu joka toinen viikko).

Etsimme vapaaehtoisia pyhäkoulunohjaajia tekemään totta pyhäkoulu-unelmista! Millainen olisi sinun unelmapyhäkoulusi? Musiikki-, käsityö- tai metsäretkipyhis, tai jotain muuta? Tässä kiinnostavassa tehtävässä voi toimia yhdessä omien lasten / lastenlasten / kummilasten kanssakin. Pyhäkouluohjaajat haastatellaan ja perehdytetään tehtäviinsä ja heillä on taustatukenaan seurakunnan varhaiskasvatustiimi. Työntekijäresurssimme eivät riitä pyhäkoulutoiminnan käynnissä pitämiseen vaan vapaaehtoiset ohjaajat ovat pyhisten jatkumisen välttämätön edellytys. Myös kirjepyhäkoulua on mahdollista ajoittain päästä tekemään vapaaehtoisena tai opintojen osana!

Lisätietoa pyhäkoulutoiminnasta ja tapahtumista saat varhaiskasvatuksen ohjaaja Sanna Yli-Koski-Mustoselta (@evl.fi) p. 040 519 0402. Viestitä ja pyydä liittämistä mukaan pyhäkoulusta kiinnostuneiden perheiden whatsapp-tiedotusviestiryhmään!

Tilaa myös lasten ja perheiden sähköposti-uutiskirje sivuiltamme - pysyt kätevästi ajan tasalla ajankohtaisista tapahtumista!

Tunnetko jo Lastenkirkko-median? Lisää mahdollisuuksia kivasti pyhiin hetkiin tarjoaa lastenkirkko.fi -sivusto, jossa on tehtäviä, pelejä ja erilaisia materiaaleja.