19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Pahviset pienoispyhätöt valmiina koottaviksi!

11.05.2021, 08:54 /  päivitetty 11.05.2021, 09:12
Munkkiniemen ja Munkkivuoren pahviset pienoismallit ulkona kallion päällä

Tykkäätkö näprätä käsilläsi? Tässä Sinulle haaste, jota et voi ohittaa!

Veli-Pekka Bäckman on tehnyt helsinkiläisistä kirkoista pahvisia pienoismalleja, ja sellaiset on valmistettu myös Munkkivuoren ja Munkkiniemen kirkoista. Kuvassa molemmat kirkot koottuna.

Koottavia pienoismalleja myydään 10 euron hintaan seurakuntatalolta tai kirkolta noudettuna, postitettuna hinta on 15 euroa. Myyntituotto menee lyhentämättömänä Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Tänä vuonna keräyksellä tuetaan vähävaraisia vanhuksia. Voit lukea keräyksestä lisää täältä.

Näin saat hankittua koottavan pienoismallin:

• Nouda pienoismallin kokoamispahvi Munkkiniemen kirkon aulasta (Tiilipolku 6) helatorstaina 13.5. klo 12-13 tai Munkkivuoren kirkon aulasta (Raumantie 3) sunnuntaisin klo 12-13. Arkisin nouto onnistuu seurakuntatoimistosta (Raumantie 3) torstaisin klo 9-13. Noudettuna hinta on 10 e/kpl. Maksutapana käteinen (tasaraha) Yhteisvastuukeräys-lippaaseen tai Mobilepay numeroon 37993.
  • Tilaa kotiin postitettuna hintaan 15 e/kpl. Tilaukset osoitteeseen munkkiniemi.srk@evl.fi tai puhelimitse 09 2340 5100 to ja pe klo 9–13, ke klo 14–17. Saat samalla lisäohjeet.

Tarvikkeet
Oheisessa videossa lastenohjaajamme Auli Etäniemi näyttää, miten Munkkivuoren kirkko kootaan.Auli opastaa:Varaa pienoismallin kokoamiseen - paitsi runsaasti aikaa - myös seuraavat tarvikkeet:
  • sakset
  • ruokailuveitsi
  • liimaa (nestemäinen liima, kuten Erikeeper, soveltuu parhaiten, mutta myös puikkoliima käy)
  • pinsetit
  • paperiveitsestä on hyötyä, jos sellainen löytyy
Osien taittelu onnistuu paremmin, kun rikot veitsellä pahvin pintaa taiteltavien osien apuviivojen kohdalta.