19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Pääsiäinen Roihuvuoren seurakunnassa 2023

13.03.2023, 11:55 /  päivitetty 03.04.2023, 14:21
Pääsiäinen on kristittyjen suurin juhlapyhä, silloin juhlitaan Jeesuksen ylösnousemusta. Tervetuloa kulkemaan kanssamme matka palmusunnuntaista pääsiäisen riemuun!
Piirroskuvitus: Vas. violetti taustalla musta puu, tummat kivet, ehtoollispikari ja -leipä, joka ulottuu myös toiselle puolelle, jossa keltaisella taustalla värikkäitä munia ja narsisseja.

Palmusunnuntai 2.4.

Palmusunnuntain messu klo 10 Roihuvuoren kirkossa. Juha Takala, Emriikka Salonen ja Päivi Niva-Vilkko. Chorus Marinuksen miesyhtye.

Palmusunnuntain perhemessu klo 12 Laajasalon kirkossa. Juha Takala ja Emriikka Salonen. Lapsikuoro Kipinä, joht. Tuuli Malve. Mukana lapsityöntekijät Margit ja Marika Pulkkinen sekä Taini Nurmesviita.

Palmusunnuntain myyjäiset ja lounas klo 13 Laajasalon kirkolla. Mm. kirjakirppis ja arpoja. Aasikärryajelua lapsille 2 € ja mahdollisuus askarella virpomisoksa (tuo mukaan oma oksa). Kirkolla voi virpoa ja saada suklaamunan! Lounas: sitruunakanaa riisillä, rahkapiirakka ja kahvi, aik. 10 €, 5-15-vuotiaat lapset 5 €, pienimmät ilmaiseksi. Vain käteismaksu.

Järj. Suomen Lähetysseuran ja Medialähetys Sanansaattajien lähetyspiirit, tuotto ohjataan lähetystyölle.

PERUTTU! Palmusunnuntain konsertti klo 15 Roihuvuoren kirkossa. Sari Blå, piano, paastonajan musiikkia pianolle.

Pääsiäisikkunat aukeavat Laajasalon kirkolla kirkon päädyssä sekä lasten kerhosiivessä.

Omatoimiset pääsiäisrastit lapsille ja aikuisille Laajarannan pihalla.

Maanantai 3.4.

Hiljaisen viikon vesper klo 19.30 Roihuvuoren kirkossa. Musiikillinen iltahartaus.

Keskiviikko 5.4.

Arkkikirkko klo 18 Roihuvuoren kirkossa. Kaikille avoin nuorten oma kirkko.

Kiirastorstai 6.4.

Kiirastorstain iltakirkko klo 18 Laajasalon kirkossa. Emriikka Salonen, Arja Vaulas ja Päivi Niva-Vilkko. Chorus Marinuksen miesyhtye.

Kiirastorstain iltakirkko klo 19 Roihuvuoren kirkossa. Remo Ronkainen (saarna), Anja Nurminen ja Petri Tiainen. Mahdollisuus osallistua jalkojen pesuun (Joh.13:1-10).

Pitkäperjantai 7.4.

Pitkäperjantain jumalanpalvelus klo 10 Roihuvuoren kirkossa. Timo Pekka Kaskinen ja Petri Tiainen. Kamarikuoro Cantiamo, joht. Teemu Suominen.

Pitkäperjantain jumalanpalvelus klo 12 Laajasalon kirkossa. Timo Pekka Kaskinen ja Päivi Niva-Vilkko. Chorus Marinuksen kvartetti.

Pääsiäislauantai 8.4.

Elävä pääsiäispupu nähtävillä sekä hiljaiset pääsiäispysäkit lapsille (voi kiertää aikuisen kanssa) Laajasalon kirkolla klo 10-14. Samalla voit tutustua palmusunnuntaina avattuihin kirkon pääsiäisikkunoihin niin lasten kerhosiivessä kuin kirkkopäädyssäkin (ulkona).

Pääsiäisyön messu klo 23 Roihuvuoren kirkossa. Juha Takala, Anja Nurminen ja Petri Tiainen. Kamarikuoro Cantiamo, joht. Hannele Kopponen. Lopuksi tarjolla pientä syötävää.

Ensimmäinen pääsiäispäivä su 9.4.

Pääsiäisen perhemessu klo 10 Roihuvuoren kirkossa. Essi Lyytinen, Juha Takala ja Petri Tiainen. Lopuksi lapsille suklaamunien etsintää.

Ensimmäisen pääsiäispäivän messu su 9.4. klo 12. Arja Vaulas, Juha Takala ja Päivi Niva-Vilkko. Chorus Marinus.

Toinen pääsiäispäivä ma 10.4.

Toisen pääsiäispäivän messu klo 12 Laajasalon kirkossa. Anja Nurminen, Essi Lyytinen ja Petri Tiainen.