16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Nuorisotyönohjaaja Juha Perilä kirkolliskokouksen maallikkoedustajaksi

12.02.2020, 14:41
Henkilökuva Juha Perilästä

Herttoniemen seurakunnan nuorisotyönohjaaja Juha "Juuso" Perilä valittiin kirkolliskokouksen maallikkoedustajaksi kaudelle 2020-2024 sekä hiippakuntavaltuustoon.

Herttoniemi on nyt kirkolliskokouksessa hyvin edustettuna, sillä alueella asuva Katri Korolainen oli myös valittujen joukossa. Muut maallikkoedustajat Helsingin hiippakunnasta ovat Viivi Ali-Löytty, Jouko Jääskeläinen, Eija-Riitta Korhola, Hanna Mithiku ja Viking Vuori. Pappisedustajiksi valittiin Pitäjänmäen kirkkoherra Arto Antturi, Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherra Marja Heltelä, perheneuvoja Kirsi Hiilamo sekä Marjaana Toiviainen.

-Olen kiitollinen luottamuksesta. Toivon, että seurakuntalaiset ja seurakunnan työntekijät ovat yhteydessä minuun, sillä ajattelen edustavani meitä kaikkia kirkolliskokouksessa, ja haluan kuunnella tarkalla korvalla mitä viestejä sinne viedään. Kirkolliskokouksessa kun on esillä paljon muutakin kuin se yksi julkisuudessa korostunut kysymys, vuodesta 1986 Herttoniemen seurakunnan nuorten parissa työskennellyt Juuso Perilä muistuttaa.

Kirkolliskokousedustajat ja hiippakuntavaltuuston jäsenet valitaan vaaleilla joka neljäs vuosi.

Lisätietoa vaalituloksista löytyy Helsingin hiippakunnan sivuilta.