24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Koko Helsinki

Munkin seutu hyväntuulisesti lounaalle ja yv-tempaukseen kesäiseen ilmaan

23.04.2019, 11:31
Kaunis kevätilma kutsuu kaikkia yhteiseen tapahtumaan lauantaina 27.4.2019 klo 12 Munkkivuoren seurakuntasalille Raumantie 3. Siellä on tarjolla klo 12 yhteisvastuulounas, jonka jälkeen halukkaat lähtevät pareittain yhteisvastuukerääjiksi ja palaavat omaa tahtiaan samaan paikkaan kiitoskahveille klo 14-16 välisenä aikana. Munkkiniemen seurakunnan yhteisvastuutempausta organisoi tänä vuonna keräyspäällikkö Jouni Hartikainen jouni.hartikainen@evl.fi tai 09 2340 5152. Keräysaika on loppumassa, siksi kaikki mukaan antamaan hyvällä mielellä rahaa suomalaisten varattomien lasten ja nuorten koulutukseen sekä Kirkon Ulkomaanavun kautta kansainvälisenä tukena lasten ja nuorten koulutukseen kriisialueilla. Rahaa keräykseen voit antaa kätevästi myös tilinsiirtona viitenumerolla 30859 saajalle Kirkkopalvelut ry/ Yhteisvastuukeräys, https://www.yhteisvastuu.fi/ Tiedäthän, miten merkittävässä roolissa kirkko on ollut kautta vuosisatojen suomalaisten koulutustason nostajana. Olemme hyvinvointiyhteiskunta, koska olemme saaneet hyvän koulutuksen. Meillä on varaa auttaa vaikuttavimmalla mahdollisella tavalla antamalla tukea tulevan sukupolven hyvään koulutukseen. Jos tuo lauantain ajankohta ei sovi, keräyslipasta voi pyytää käyttöönsä myös viikolla. Kiitämme sydämellisesti kaikkia keräykseen jo osallistuneita!
Yhteisvastuukampanjan kouluvälineitä

Yhteisvastuu 2019

Tiesitkö että vuoden 2016 tulonjakotilastojen mukaan joka kymmenes suomalaisista lapsista kuuluu pienituloiseen kotitalouteen? Tämä tarkoittaa 110 000 lasta. Monien kohdalla unelmien ammatti on vaarassa jäädä haaveeksi, jos perheellä ei ole varaa maksaa opinnoista aiheutuvia kustannuksia, kuten tietokonetta, oppikirjoja tai ammatillisissa opinnoissa tarvittavia välineitä. Yhteisvastuukeräyksen 2019 tuotolla avustetaan lapsia ja nuoria näiden välttämättömien opiskeluvälineiden hankinnassa. Tutustu Yhteisvastuukeräyksen tarinoihin ja kampanjavideoihin sivuilla https://www.yhteisvastuu.fi/kampanja/ ja televisiossa. Näet miten unelmien ammatti tuo valoa Oonan elämään ja miten Josua pystyy toteuttamaan toiveitaan, kun on saanut lahjoituksena tietokoneen.

Maailman pahimmilla katastrofialueilla koulutus luo uskoa tulevaisuuteen ja tuo vakautta arkeen. Kun monet lapset ja nuoret ovat menettäneet luonnonkatastrofin tai konfliktien takia lähes kaiken tutun ja turvallisen, turvalliset koulurakennukset ja koulutetut opettajat auttavat lapsia toipumaan traumaattisista kokemuksista, sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen ja oppimaan tulevaisuuden kannalta elintärkeitä taitoja. Ulkomaan esimerkkikohteena on Kenian Turkana, jossa pitkät kuivuusjaksot vaarantavat paimentolaisten elinkeinon.

Tule arjen enkeliksi – kerääjäksi tai osallistujaksi! Yhdessä osallistuminen on hauskaa! Auta lapsia ja nuoria saamaan laadukasta koulutusta ja löytämään paikkansa maailmassa! Avun kotimaahan vievät perille Kirkon diakoniarahasto ja paikallisseurakuntien diakoniatyö (molemmat 20 % keräystuotosta), ja ulkomaisiin kohteisiin Kirkon Ulkomaanapu (60 % keräystuotosta).