20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Lauttasaaren
seurakunta järjestää keskustelusarjan lähisuhdeväkival­lasta 6.–8.3.

27.01.2023, 12:11 /  päivitetty 06.03.2023, 14:21
Keskustelusarja lähisuhdeväkivallasta

Kolmannes naisista ja vajaa viidennes miehistä on kokenut parisuhteessaan fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai niillä uhkailua. Henkistä väkivaltaa on kokenut lähes puolet naisista ja miehistä. Luvut ovat suuria.

Lauttasaaren seurakunta järjestää ajankohtaisen keskustelusarjan, jossa tarkastellaan lähisuhdeväkivaltaa kärjellä “Yksikin uhri on liikaa”. Asiantuntijavetoiset paneelikeskustelut järjestetään Lauttasaaren kirkon kirkkosalissa 6.–8.3. klo 18.00–20.00. Tapahtumat ovat kaikille avoimia ja ne striimataan. Striimit jaetaan Lauttasaaren seurakunnan Youtube-kanavalla. Pääset kanavalle tästä linkistä.

Ohjelmarunko ja osallistujat

Maanantai 6.3. Lähisuhdeväkivallan monet kasvot

• Tero Pulkkinen, perheneuvoja, Helsingin seurakuntayhtymä
  • Marjukka Huttunen, Monika-Naiset/turvakoti Mona
  • Johanna Hietamäki, THL:n turvakotipalvelut
  • Puheenjohtaja: Pia Puu Oksanen, Amnesty International Suomi

Tiistai 7.3. Pahoinpitelystä hyvinpitelyyn – loppu väkivallan kierteelle

• Elisa Niklander, THL - väkivallan vastaisen työn osaamiskeskittymä
  • Ellimari Kortman ja Katja Kytölä - Hyvinpitely (narsismi, lähisuhdeväkivallan dynamiikka parisuhteessa, lähisuhdeväkivallan vaikutukset lapsiin)
  • Sanna Lindqvist, MLL - turvaverkko (lähisuhdeväkivallasta selviytyminen, perheiden kanssa tehtävä työ, kotiin vietävä tuki)
  • Puheenjohtaja: Heidi Finnilä, Yleisradio

Keskiviikko 8.3. "Auta minua etten satuta sinua"

• Kimmo Hätinen, Miessakit
  • Elina Pöysti, sairaalapastori, Seri-tukikeskus
  • Riina Korjamo, osastonlääkäri HUS, Naistentaudit ja synnytykset, vastuulääkäri, Seri-tukikeskus
  • Leena Malmi, kätilö, Seri-tukikeskus
  • Hanna Kommeri, Maria-akatemia (ehkäisevä väkivaltatyö)
  • Puheenjohtaja: Maija Saario, Lauttasaaren seurakunta

Keskustelusarja on osa Lauttasaaren seurakunnan Hyvinvoiva ja ehyt arki –projektia.

Lauttasaaren kirkko sijaitsee osoitteessa Myllykallionrinne 1, hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella. Kirkkoon on noin 7 minuutin kävelymatka Lauttasaaren metroasemalta, Gyldenintien puolelta. Bussi 21 kulkee Kampista Lauttasaaren kirkon pysäkille. Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuteen.