20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Lägergårdarna förblir stängda över påsken

18.01.2021, 12:15 /  päivitetty 18.01.2021, 15:28
Helsingforsförsamlingarnas lägergårdar förblir stängda fram till påsk och över påskhelgen. Lägergårdarna har varit stängda under december och januarimånad
Kuvassa Kellokosken juhlatalon puinen päärakennus lumen keskellä

Församlingarna strävar efter att starta upp lägerverksamheten så fort som möjligt, ifall coronaläget förändras till det bättre och myndigheterna lättar på restriktionerna.

Lägerpausen fram till påsk påverkar framför allt de skriftskolläger som är planerade för sport- och påsklovet. Lägeransvariga i församlingarna är i kontakt med lägerdeltagarna och deras familjer inom de närmaste veckorna.

"Vi sköt upp beslutet tills vi hört hälsovårdsmyndigheternas, stadens och ministeriernas rekommendationer. Nu när det står klart att också restriktionerna gällande hobbyverksamhet för barn och unga fortsätter, så måste vi ta det i beaktande gällande våra egna lägerarrangemang", säger Stefan Forsén som är chef för det gemensamma församlingsarbetet.

Stängningen berör i första hand lägergårdarna Kellokoski, Lohiranta, Korpirauha samt lägergårdarna på Porkala. Församlingarnas holmar Kivisaari och Lekholmen är i bruk endast under sommarmånaderna.