20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Kyrkoherdevikariatet i Matteus väcker intresse - beslut fattas senare i höst

16.10.2018, 22:18 /  päivitetty 16.10.2018, 22:45
Kyrkoherdevikariatet i Matteus fick publicitet i tisdagens upplaga av tidningen Östnyland, 16.10, tyvärr genom en lite felaktig notis. Hittills har inga beslut fattats gällande vem som ska vikariera Stefan Forsén under hans tjänstledighet.

Kyrkoherden i Matteus församling Stefan Forsén kommer att vara tjänstledig under period på tre år för att sköta en direktörstjänst vid den kyrkliga samfälligheten i Helsingfors. Han blir tjänstledig från och med november 2018.

Under tjänstledigheten kommer en tf kyrkoherde att leda församlingen. Fyra personer har visat intresse för vikariatet.

Församlingsrådet kommer att ge sitt utlåtande i frågan i november. Därifrån går ärendet vidare till Borgå domkapitel som fattar det slutgiltiga beslutet.