19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Yhteisvastuu 2019 Osallistu ja tue lasten ja nuorten koulutusta

29.01.2019, 12:15 /  päivitetty 29.01.2019, 15:48
Yhteisvastuukeräys 2019 tukee vähävaraisten lasten ja nuorten koulutusta kotimaassa ja maailman katastrofialueilla. Tämä on yksi vaikuttavimmista tavoista edistää yhteiskunnan kehitystä ja eriarvoisuuden vähentämistä. Tiesitkö että vuoden 2016 tulonjakotilastojen mukaan joka kymmenes suomalaisista lapsista kuuluu pienituloiseen kotitalouteen? Tämä tarkoittaa 110 000 lasta. Katastrofialueilla taas lasten paras turva on, että arki jatkuu ja koulutus ei keskeydy. Vuoden 2019 Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 3.2.2019. Tule arjen enkeliksi – kerääjäksi tai osallistujaksi – Munkkiniemen seurakunnan lukuisiin tapahtumiin! Yhdessä osallistuminen on hauskaa!
kaksi kerääjää munkkiniemessä

Vähävaraisten lasten määrä Suomessa on kasvussa, ja tilanteeseen vaikuttavat myös sosiaalietuuksien jäädytykset ja leikkaukset. Monien kohdalla unelmien ammatti on vaarassa jäädä haaveeksi, jos perheellä ei ole varaa maksaa opinnoista aiheutuvia kustannuksia, kuten tietokonetta, oppikirjoja tai ammatillisissa opinnoissa tarvittavia välineitä. Yhteisvastuukeräyksen 2019 tuotolla avustetaan lapsia ja nuoria näiden välttämättömien opiskeluvälineiden hankinnassa.

Maailman pahimmilla katastrofialueilla koulutus luo uskoa tulevaisuuteen ja tuo vakautta arkeen. Kun monet lapset ja nuoret ovat menettäneet luonnonkatastrofin tai konfliktien takia lähes kaiken tutun ja turvallisen, turvalliset koulurakennukset ja koulutetut opettajat auttavat lapsia toipumaan traumaattisista kokemuksista, sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen ja oppimaan tulevaisuuden kannalta elintärkeitä taitoja.

Auta lapsia ja nuoria saamaan laadukasta koulutusta ja löytämään paikkansa maailmassa! Avun kotimaahan vievät perille Kirkon diakoniarahasto ja paikallisseurakuntien diakoniatyö (molemmat 20 % keräystuotosta), ja ulkomaisiin kohteisiin Kirkon Ulkomaanapu (60 % keräystuotosta).

Tule arjen enkeliksi Munkkiniemeen!

Tule mukaan keräyksen avaustapahtumaan kynttilänpäivän messuun sunnuntaina 3.2.2019 klo 11 ja sen jälkeen perinteiselle yhteisvastuulounaalle, jonka vapaaehtoinen maksu annetaan keräykseen. Messussa saarnaa keräyspäällikkö Jouni Hartikainen ja esiintyy Procantus-kuoro, kanttorina Olga Mäkinen. Invakuljetusta tarvitsevat voivat ottaa yhteyttä diakoni Heli Erkkilään puh. 09 2340 5158. Lounaalla tarjolla on mausteista broilerikeittoa ja pikkumunkkeja kahvin ja teen kera.

Tule jo seuraavana lauantaina lasten ja bändin pitämään lastenkonserttiin ja kakkukesteille 9.2.2019 klo 15 Munkkivuoren kirkkoon. Konsertissa leikitään lastenlauluja Munkkiniemen seurakunnan lapsikuoron ja bändin kanssa. Konsertin kesto noin puoli tuntia ja se sopii kaikenikäisille. Konsertin jälkeen Munkkivuoren seurakuntasalissa on tarjolla kokoelma erilaisia kakkuja jokaiseen makuun. Kakkumaksu määräytyy sen mukaan, minkä verran haluat lahjoittaa Yhteisvastuun hyväksi.

Seuraa myöhempiä tapahtumia esitteestä ja näiltä sivuilta.

Lisätietoja Yhteisvastuusta, johon osallistuu vuosittain jopa 35 000 kerääjää: www.yhteisvastuu.fi. Tule sinäkin arjen enkeliksi tukea tarvitseville lapsille ja nuorille.

• Ota esite Munkkiniemen Yhteisvastuu-tapahtumista.

• Ilmoittaudu Yhteisvastuu-kerääjäksi Munkkiniemen seurakunnan keräyspäällikkö Jouni Hartikaiselle jouni.hartikainen@evl.fi, tarvittaessa puh. 09 2340 5152.

• Tee hyviä ostoksia Yhteisvastuu-kaupassa.

• Pyydä vaikkapa merkkipäivälahjasi Yhteisvastuulle.

• Kerro itse ideoimastasi tapahtumasta #yhteisvastuu.