24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Keväinen messu ja kukkatervehdykset kaatuneiden muistopäivänä

14.05.2019, 12:07 /  päivitetty 14.05.2019, 12:13
Sunnuntain 19.5.2019 messun klo 11 Munkkivuoren kirkossa toimittaa Leo Glad, kanttorina Senni Valtonen, mukana soittokunta Puhallus. Messun jälkeen klo 13 kaatuneiden muistopäivän kukkatervehdykset Munkkiniemen sankarihaudoilla, puhe opettaja, seurakuntaneuvoston ja yhteisen kirkkovaltuuston jäsen Anna Saurama. Kirkkopyhän teemana on Taivaan kansalaisena maailmassa. Kehotus cantate (= laulakaa) sekä sen pohjana oleva psalmi 98 kytkevät tämän pyhän vahvasti pääsiäisajan ”iloisten” sunnuntaiden ketjuun. Seurakunta kulkee Voittajan jäljissä totuudessa ja rakkaudessa kohti täydellistä iloa taivaassa. Pyhän Hengen johtamina kristityt saavat jo nyt elää taivaan kansalaisina maailmassa.

Ennakkotietona että koko hiippakunnassa sovitun käytännön mukaan helatorstaina 30.5.2019 Munkkiniemen seurakunta ei järjestä omaa messua vaan osallistuu Helsingin hiippakunnan 60-vuotisjuhlamessuun klo 12 Senaatintorilla. Helatorstaina myös muut seurakunnan tilaisuudet on siirretty myöhempään ajankohtaan, vaikka niistä olisi ilmoitettu aiemmin ohjelmatiedoissa.