20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Jumalanpalvelus sunnuntaina 16.5.  - katso täältä

12.05.2021, 10:36 /  päivitetty 12.05.2021, 10:39
Katso sunnuntain 16.5. jumalanpalvelus klo 10 täältä tai Malmin seurakunnan Facebookista.
Jumalanpalvelus 16.5.2021 mainos

"Lämpimästi tervetuloa juhla-ajan jumalanpalvelukseen.On ilo seurata muuttolintujen tuloa, auringon lämpöä, kevätsateen raikkautta. Kristitty meissä katsoo Jumalan taivaalle Ja miltei voi vielä nähdä Helatorstaina taivaaseen astuneen Vapahtajan siunaavat kädet ja samalla odottaa Helluntain ihmeen saapumista.Yllämme on Jumalan taivas, joka siunaa, suojaa ja kutsuu eteenpäin." - Sari Hakuri-

Jumalanpalveluksessa mukana:

• Saara Laakkonen, opiskelija, saarna
  • Taru Hämäläinen, kanttori
  • Sari Hakuri, avustus
  • Jenni Vilkas, suntio

Pyhän Hengen odotus

Sunnuntain latinalainen nimi exaudi (= kuule, Herra) on päivän antifonin alusta (Ps. 27:7). Seurakunta odottaa rukoillen Pyhän Hengen lahjaa.

Katso päivän tekstit täältä

Ennen taivaaseenastumistaan Kristus lupasi omilleen Pyhän Hengen ja kehotti heitä odottamaan tämän lupauksen täyttymistä. Kristuksen lupaama Pyhä Henki luo yhteyden taivaaseen astuneen Herran ja opetuslasten (seurakunnan) välille, karkottaa pelon ja tekee kristityt osallisiksi Kristuksesta ja hänen lahjoittamastaan pelastuksesta. Pyhä Henki vakuuttaa kristityille, että he ovat Jumalan lapsia ja saavat Jeesuksen tavoin kutsua Jumalaa nimellä Abba, Isä.