25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Helsinki valitsi toimielinten jäsenet vuosiksi 2019–2020

15.02.2019, 10:23

Helsingin seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto valitsi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi (2019–2020) jäsenet sijoitusneuvottelukuntaan, sääntötyöryhmään ja tarkastustoimikuntaan.

Sijoitusneuvottelukunnan puheenjohtajaksi valittiin Jarmo Leppiniemi ja jäseniksi Matti Inha, Aija Kontinen, Topi Piela, Pertti Sundberg ja Tuija Virtanen. Yhteinen kirkkoneuvosto täydentää jäsenistöä vielä myöhemmin. Neuvottelukunta valvoo ja ohjaa yhtymän sijoitustoiminnan strategian toteutumista sekä suunnittelee operatiivista sijoitustoimintaa.

Sääntötyöryhmän puheenjohtajaksi valittiin Lauri Kopponen ja jäseniksi Riitta Asikanius, Stefan Forsén, Hanna Mithiku, Jukka Pakarinen, Christoffer Perret, Tuula Pontela, Juha Rintamäki, Ritva Saario, Juha Tuohimäki, Wiking Vuori ja Kirsi Wickströmin, joka toimii myös työryhmän sihteerinä. Työryhmä valmistelee ja päivittää Helsingin seurakuntayhtymän ohje- ja johtosäännöt, jotka kirkkovaltuusto viime kädessä hyväksyy.

Tarkastustoimikuntaa luotsaa seuraavat kaksi vuotta puheenjohtajana Esa Ahonen. Jäseniksi valittiin Rakel Hiltunen, Anni Järvilehto ja Otto Lehtipuu. Tarkastustoimikunta varmentaa Helsingin seurakuntayhtymän sisäisen valvonnan toimivuutta.

Pääkaupunkiseudun seurakuntien yhteiseen mediatoimitukseen Helsingin viisi jäsentä valitsee puolestaan yhteinen kirkkovaltuusto maaliskuussa.