25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Haluatko lisätä ymmärrystä omasta parisuhteestasi?

04.09.2018, 16:15

Ja haluatko parantaa keskinäistä yhteyttä ja läheisyyttä parisuhteessa? Tunnekeskeinen parisuhdekurssi tarjoaa eväitä näihin asioihin.

Helsingin seurakuntien perheneuvonta järjestää tunnekeskeisen parisuhdekurssin, jossa tutkitaan parisuhteen vuorovaikutusta sekä vuorovaikutustilanteiden taustalla vaikuttavia tunteita.

Kurssille mahtuu 8 paria. Kurssille hakeville pareille tehdään alkuhaastattelu. Osallistujien on sitouduttava osallistumaan kaikille kerroille.

Kurssi kokoontuu Seurakuntien talossa, osoitteessa Kolmas linja 22, neljänä tiistaina (klo 17.15–19.15) ja kahtena lauantaipäivänä (klo 10–15). Kurssipäivät ovat ti 2.10, la 13.10, ti 23.10, ti 30.10, la 10.11 ja ti 20.11.

Kurssi perustuu kanadalaisen Sue Johnsonin tunnekeskeiseen pariterapiaan. Kerrat koostuvat luennoista, videoiden katsomisesta, harjoituksista, keskusteluista ja kotitehtävistä. Kurssikirjana käytetään Sue Johnsonin kirjaa: Kunpa sinut tuntisin paremmin. Keskustelemalla tunnekeskeiseen parisuhteeseen. Kurssi on maksuton, vain kirja tulee hankkia itse.

Huom! Kurssi ei sovellu pareille, joiden parisuhteessa on isoja, työstämättömiä ongelmia eikä silloin, jos parisuhteessa on väkivaltaa tai liiallista päihteiden käyttöä.

Kurssikertojen aiheet:

1. Rakkauden ja kiintymyssuhteen ymmärtäminen

2. Kun yhteys katkeaa - tuhoavat keskustelut ja arat paikat

3. Meidän parisuhteemme kielteinen kehä ja sen alla olevat tunteet

4. Parisuhteen haavat

5. Kun yhteys löytyy. Pidä minut lähelläsi -keskustelut

6. Tunneyhteyden vahvistaminen seksin ja kosketuksen avulla. Rakkauden ylläpitäminen.

Vetäjät ja ilmoittautumiset: Perheneuvoja, psykologi, psykoterapeutti Helena Toppari, helena.toppari@evl.fi, p. 050 572 7409 ja pastori, psykoterapeutti Juha Petterson p. 050 364 0267.